Bukefalos 28 år!

Livsviktig fråga angående Bregott och frysning

Men @niphredil nu blev jag ju sjuuukt sugen på frukost såhär när det är dags att gå och lägga sig! Fy på dig :mad: :D

Och för att hålla oss till ämnet, försöker äta så mycket mjölkfritt som möjligt. Det mesta går att utesluta men Bregott - nej, nej, det går INTE! Då kan man lika gärna sluta äta mackor över huvud taget (vilket såklart inte heller går för sig).
Haha sorry!

Jag förstår dig men faktum är att jag helt slutat äta bröd till frukost nu :(. Äter en smörgås till lunch (baguette med ägg, tomat och gurka endast) varje dag men förutom det inget bröd alls. Hemma i Sverige åt jag typ femtontusen mackor per dag :o.

@Milosari Ah, tänkte inte ens på att det kan härskna. Äsch, får väl göra ett försök.

@Mia_R Ja, kanske får testa med osten. Eller leva utan helt enkelt, går ju det med.
 
Haha sorry!

Jag förstår dig men faktum är att jag helt slutat äta bröd till frukost nu :(. Äter en smörgås till lunch (baguette med ägg, tomat och gurka endast) varje dag men förutom det inget bröd alls. Hemma i Sverige åt jag typ femtontusen mackor per dag :o.

@Milosari Ah, tänkte inte ens på att det kan härskna. Äsch, får väl göra ett försök.

@Mia_R Ja, kanske får testa med osten. Eller leva utan helt enkelt, går ju det med.
Femtontusen mackor om dagen, det är ganska mycket! :cautious:
 
Bregott :love:

Ibland, när ingen ser, kan jag ta en tesked bregott och äta som den är. Det är tamejfan svingott :D Förstår att frukosten är betydligt tråkigare utan riktigt smör!
Ja, Bregott :love: Men med sked? :wtf: Nej du, där går gränsen :p Jag använder inte ens mycket smör på smörgåsen, min mormor säger att jag är "rädd för smör" och använder alltid ett pyttetlitet lager bara. Men det räcker :)

Femtontusen mackor om dagen, det är ganska mycket! :cautious:
Ja, det är ju det. För mig var mackor som snacks typ, nån annan äter choklad och jag gör mig en smörgås :love:
 
Det är jättegott :D inte en rågad sked, men lite lagom sådär.
I och för sig är mitt smörlager minst 3 mm tjockt på mackan också…
Åh herreminje :D. Påminner om min sambo som totalälskar Bregott och brer ett lager typ dubbelt så tjockt som själva mackan :D
 
Det är jättegott :D inte en rågad sked, men lite lagom sådär.
I och för sig är mitt smörlager minst 3 mm tjockt på mackan också…

Jag vet inte om jag kvalar in som ännu värre, men det är något visst med att äta smör ihopvispat med socker. Mina kaksmetar krymper liksom alltid mellan det att jag vispat ihop socker/smör och tills dess att jag ska lägga i något annat. Märkligt det där?! :confused: :sneaky: :D
 
Jag vet inte om jag kvalar in som ännu värre, men det är något visst med att äta smör ihopvispat med socker. Mina kaksmetar krymper liksom alltid mellan det att jag vispat ihop socker/smör och tills dess att jag ska lägga i något annat. Märkligt det där?! :confused: :sneaky: :D
O_oO_oO_oO_oO_oO_oO_oO_oO_oO_oO_o
 
Jag tycker det är värst när man kommer till ett land som bara har varianter av lättmargarin (som Lätta/Becel med palmolja tvättad i bensin och infärgad med gul färg) och inte låtsas veta vad smör är. Det ÄR äckligt och finns så många varumärken så att man knappt kan förstå.
Sorry, men nu måste jag kasta upp.
Papperskorg, var är du?
 
Jag vet inte om jag kvalar in som ännu värre, men det är något visst med att äta smör ihopvispat med socker. Mina kaksmetar krymper liksom alltid mellan det att jag vispat ihop socker/smör och tills dess att jag ska lägga i något annat. Märkligt det där?! :confused: :sneaky: :D

Jag är likadan! Det är så sjuuukt gott :love: Och gör det omöjligt att baka chokladbollar :D
 
Fast det är det fina med täljsten, den tål temperatursvängningar pga sin sammansättning och struktur. Det är därför den används till spisar.

/geologen, som faktiskt för tillfället inte är så fasligt långt ifrån Handöl.
Min är inte av täljsten, den är av kalksten/natursten som jag inte kommer ihåg namnet på. Jag har två bakstenar, en i marmor med slät/glatt yta som är skit som numera är pensionerad från sitt liv som baksten och numer är bokpress på heltid, och så denna som jag är så rädd om som är skrovlig jag släpat med mig från ett stenhuggeri i italien av en fårad stenhuggare som på knagglig italienska/spanska/engelska talade om för mig att alla bakstenar med kvalitét har en garanti - vårdar man dem inte med kärlek och värme så kalvar de. :)
 
JAAAA! Och jag är en frukostälskare av rang, skulle kunna äta frukost till frukost lunch och middag! Godaste jag vet är en knäckemacka med bregott, en skiva god rökt skinka och så två skivor avokado på det :d :d ÅH så gott det är!
Alltså det där lät vansinnigt gott ända tills du nämnde avokado på knäcke. Nä, det går inte. Avocado är något man gojsar ihop med vitlök och lime, alternativt har i sallad om den är i princip omogen och stenhård. Men på knäcke? Näver!
Knäckemacka med bregott och - håll i dig nu! rinnande HONUNG och chiliflakes! Där har vi mackan med sting! Hela dagen! :d
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp