Lönen för terminalarbetare?

kopparberg

Trådstartare
Jag har kollat runt på nätet, fackförbunds hemsidor mm, men jag kan inte någonstans hitta ett vettigt svar!

Någon som vet vad lönen för så kallade terminalarbetare på en postterminal ligger på?
 
Sv: Lönen för terminalarbetare?

Det är Seco.

Jag tror jag slutade på en lön om 93 kr timmen när jag jobbade extra via ett bemanningsföretag på en postterminal mellan 2003-2006. De Postenanställda hade inte mycket mer i lön då. Men det börjar ju bli några år sedan.
 
Sv: Lönen för terminalarbetare?

Jag arbetar på en paketterminal via ett bemanningsföretag. Jag får snudd på öret 130 kr i timmen.
 
Sv: Lönen för terminalarbetare?

Hakar på och frågar (om det är ok?) vad är minimilön som timanställd? Beroende kanske på vilket jobb man har? Hur få timmar är "det minsta" som man kan bli anställd på? Max antal timmar som man får jobba per vecka? Månad?

Hör gärna om erfarenheter som timanställd!
 
Sv: Lönen för terminalarbetare?

Beror på om du är direkt anställd av posten eller genom bemanningsföretaget.

Min senaste lön som anställ av posten låg på 104kr + ob, men det var en kortare anställning under julen så det kanske är annorlunda om du ska jobba längre (och den har säkert gått upp de senaste åren).

Som bemanningsföretagsanställd brukar de ge ett genomsnitt baserat på allas löner på terminalen, vilket gör att den kan variera en del. När jag blev anställd hade jag 130kr i timmen, vilket tydligen var rätt mycket enligt bemanningsföretaget. De menade på att det blev mer eftersom det var många äldre med högre lön som drog upp snittet och därmed min lön. :)
 
Sv: Lönen för terminalarbetare?

Hakar på och frågar (om det är ok?) vad är minimilön som timanställd? Finns ingen minimilön i Sverige
Beroende kanske på vilket jobb man har? Ja
Hur få timmar är "det minsta" som man kan bli anställd på? 1 tror jag men många avtal säger att man ska ha betalt för minst 3 timmar.
Max antal timmar som man får jobba per vecka? Månad? Kolla Arbetstidslagen

Hör gärna om erfarenheter som timanställd!

Min generella uppfattning om timanställning är att det är skit, du blir mer eller mindre livegen o måste alltid ställa upp (för gör du inte det så får du inte jobb).
 
Sv: Lönen för terminalarbetare?

Timanställning ÄR skit! I allafall för arbetstagaren! Guldgruva för arbetsgivaren självklart, den behöver ju inte betala ut löner på jul och andra röda dagar!

Dessutom får man visst en ruskigt låg sjukpenning på timlön! Jag har inte jobbat på timlön sedan -86, men i somras var jag tvungen för att ha jobb. Jag blev då "varnad" från ett par håll att timlönen drog ner sjuklönen rejält!

Så jobba för timlön i min värld, det gör jag om jag ska jobba extra, alternativt tills jag hittat något riktigt, dvs månadslön...
 
Sv: Lönen för terminalarbetare?

Jag jobbar som brevbärare/lantbrevbärare. Hoppar in när folk är sjuka eller vill va lediga.
Har 112 kr/tim. Anställd direkt av Posten.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb En fundering jag har efter ett läst en annan tråd, är detta med lön och lönesättning för arbtete. När vet en om ens lön är bra...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 102
Juridik & Ekonomi På fogdens hemsida kan man läsa att betalningsanmärkning ligger kvar i tre år. Men vet någon om det är tre år efter beslut eller efter...
Svar
1
· Visningar
552
Senast: sweep
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
587
Senast: Wille
·
Juridik & Ekonomi Så. Jag och partnern har äntligen fasta jobb båda två, vet hur och vart vi vill bo osv. Vi är otroligt överens om allt ifrån storlek på...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 186
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp