Bukefalos 28 år!

Löparskor

grodan21

Trådstartare
Jag ska köpa löparskor tänkte jag och behöver hjälp, då det finns några som passar.:arghh: Känns som att det skulle vara lättare att köpa nya fötter. ;) Har smala fötter, samtidigt som jag inte kan ha stoppning på hälkappan. Senast köpte jag skor från mizuno, vilket är för breda men annars bra. På bredden är addidas perfekta, men typ alla har för mycket stoppning på hälkappan.

Så jag undrar om det finns någon som har tips på vad man ska göra med mina knepiga fötter?
 
Sv: Löparskor

Gå till löplabbet de har superbra service när det gäller löpning och knepiga fötter som inte passar i skor, fick själv hjälp och köpte mina grymt bekväma men ack så fula bubbelgumsrosa och babyblå löparskor där :P
 
Sv: Löparskor

Gå till löplabbet de har superbra service när det gäller löpning och knepiga fötter som inte passar i skor, fick själv hjälp och köpte mina grymt bekväma men ack så fula bubbelgumsrosa och babyblå löparskor där :P

Köpte mina senaste där och det blev fel ändå. :arghh: Och nu har jag fyra timmar med bil till närmsta butik.:(
 
Sv: Löparskor

Plocka ur stoppning? Det vet jag flera som gjort på överombonade skor.

Asics tävlingsläst är breddmässigt ungefär som adidas. Jag har adizero boston som sitter som en smäck, och asics ds trainer gör det också. Förutsätter förtstås att man håller för att springa i den typen av sko. Tävlingsskorna är också mindre vadderade eftersom prio är att hålla nere vikten, så prova lite olika modeller innan du ger upp.
 
Sv: Löparskor

Men dom har väl nöjd-garanti eller liknande?

Det är inte alltid skor passar vid löpning bara för att dom passar 15 min i butiken, men det ökar oddsen om dom gör det. Det enda du egentligen kan göra är att testa, testa och åter testa. Även om du har långt till butik... Ett alternativ är såklart att vända dig till t ex team sportia eller intersport, dom erbjuder likartad utprovning som löplabbet har.

En klen tröst är dock att det nästan bara är designen ändras på skorna, så när du väl hittat en modell behöver du inte leta fler gånger.
 
Sv: Löparskor

Har haft den lättaste modellen av Nike free senaste åren, de är i elastiskt tyg runtom hela och har helt böjbar sula, sjukt sköna. Bästa skor jag haft, förutom att de inte håller för terräng så bra.

Tycker både att Löplabbet och "experterna" på typ Stadium osv är rätt usla. De rekommenderar tunga, stela (och fula..) Asics-skor till alla. Aldrig funkat på mina fötter iallafall. Jag hade konstanta skavsår, ont i knän och stela höfter tills jag skaffade barfotaskor för 5 år sedan, aldrig ont nu.
 
Sv: Löparskor

Jag har köpt mina löparskor på löplabbet, jätteduktig tjej som gav mycket hjälp. Jag valde mellan ett par new balance och asics. NB skon var mycket mer vadderad än Asics. Jag valde sen Asics skorna som är allt annat än tunga eller stela och ganska snygga i mina ögon. Kan tillägga att jag har smala fötter med ganska högt fotvalv som hatar klumpiga skor..
Så det stämmer verkligen inte för "alla"!
Sprang så sent som igår en mil, utan skavsår eller krämpor.
 
Sv: Löparskor

Mig veterligen skall de ha någon typ av nöjd-garanti. Min sambo gick till vår butik i gbg för att skaffa nya skor. Med sig hade han sina gamla som han köpte något år innan för att visa avd som inte hade fungerat för att underlätta att hitta ett par bättre denna gång. Han blev bra häpen när de sen i kassan säger, då får du betala 200 kr som är mellanskillnaden mellan dina nya och gamla. Vi hade önskat att du kommit in tidigare för din egen skull. Så efter ett år, utan kvitto och utan att ens påvisa att han ville ha någon typ av ersättning så fick han nya skor genom att endast betala mellanskillnaden. Behöver jag säga att vi aldrig går någon annanstans? När jag köpte mina något år efter det sade han som hjälpte mig "spring ett par veckor med dem, gärna någon längre tur och känns det inte bra så kom tillbaka". Supernöjd med vår service, så tror garanterat att ts kunde fått det åtgärdat om hon sagt att hon inte var nöjd :)
 
Sv: Löparskor

Om du inte har någon bra butik i närheten så skulle jag gå in på http://www.runningwarehouse.com/ och använda deras skojämförelsefunktion för att leta fram möjliga kandidater. Sedan skulle jag beställa hem en hel hög med skor från något bra ställe med fri frakt och fri retur, prova ut ett par som passar och sedan skicka tillbaka resten.
 
Sv: Löparskor

Jag gick till Intersport nyligen för att köpa nya löpskor. Fick springa på band som filmades så de kunde se hur jag satte ned foten och om jag behövde extra stöd. Vet att de har ännu fler metoder för att analysera fötterna. Fick prova olika skor som eventuellt skulle kunna funka och så fick jag provspringa med dem också.
 
Sv: Löparskor

Jag vill slå ett slag för barfotaskor. Du hittar dem bland annat här.

Både jag och pojkvännen har haft (olika) problem med fötter/knän, men springer helt obehindrat i dessa :) :love:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 647
Senast: Buongusto
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 416
Senast: LiviaFilippa
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 472
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Hjälp! Varje morgon promenerar jag minst en mil (ofta blir det mellan 11-12km) och sen ett par veckor tillbaka lägger jag också in lite...
2
Svar
27
· Visningar
1 981
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp