Lösa licens på welsh hingst

hurtigshast_se

Trådstartare
det står att man ska ta fram dna på fadern till den tänka hingsten man vill lösa licens till, men om den hingsten gått bort hur gör man då?
 
Sv: Lösa licens på welsh hingst

Vill du lösa licens på en död hingst?

Eller vill du registrera avkomma till en icke godkänd död hingst med full stam?
 
Sv: Lösa licens på welsh hingst

Om hingsten var en godkänd eller licensierad hingst så är han DNA-typad sen tidigare och behöver inte provtas igen.
 
Sv: Lösa licens på welsh hingst

Kan det möjligen handla om en icke premierad hingst som du vill lösa licens för?
 
Sv: Lösa licens på welsh hingst

"dna på fadern till den tänka hingsten man vill lösa licens till"

Jag antar att fadern till hingsten som skall ha licens inte ar DNA testad och i och med att fadern inte langre ar i livet sa ar detta inte mojligt?
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 922
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
567
Hundhälsa Min 6 åriga hund har en lös tand. Han har superfina tänder i övrigt och brukar få beröm hos vet. Nu har han en lös tand som sagt, en...
Svar
6
· Visningar
856
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 277
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp