Löshoppning

jag önskar att jag hade vågat det men jag måste erkänna att han skrämmer skiten ur mej!
 
Man får helt enkelt avgöra vad som är värst - skräcken för läraren som du har eller stressen och smärtan hästen får stå ut med. Om det händer igen, så tänk dig att du ha en gigantisk TASS med dig med enorma klor som backar upp dig :devil: Kan lova att det nog är MÅNGA fler på den skolan som skulle vilja att nån satte stopp för läraren - brukar låta så när nån till slut tar strid.
 
Tror tyvärr inte att det är så många andra som tycker som jag, dom flesta tyckte att han är bra :crazy:
Men jag ska ta o ifrågasätta varför han gör som han gör nästa gång!
 
:bow: :bow: :bow:
Men jag ska ta o ifrågasätta varför han gör som han gör nästa gång!

Det bästa jag läst hittils! :)
Det är lätt att sitta hemma och skriva saker som att du skulle rusat fram och tagit pisken osv.. Tyvärr löser det ju sällan något... :crazy: Utan som du skriver.. Nästa gång, frågar du artigt, varför han gjorde så och sen argumentera med honom... Man kommer mycket längre med argument och kunskap... :)

Sen måste jag ju fråga vad ägaren till hästen gjorde när han piskade till??? Hade varit min häst... hm, så hade hon nog tagit saken i egna hovar... och jag hade inte försökt stoppa henna... en liten dam, men tuffhet och minne... :love:
 
jag var oxå med på denna "lektion" och det e på våran hästskola detta hände... jag ledde den andra lite osäkra hästen och innan hade jag sett hur han drog till den första hästen när den leddes så jag tänkte framåt med den andra hästenhela tiden när jag ledde den... jävla gubbbjävel e vad ridläraren är, va på v'äg att säga "va fan håller du på med" och gå därifrån men jag var så arg så jag klarade inte det!!! Vill INTE rida för honom nån gå¨ng... usch för sådana.. och han ska va duktig?!
:mad:
 
Dessutom så sa läraren att nu var hästen nöjd och glad med vad den presterat och hade bra minnen av de! Jojo, SÄKERT, jag har då aldrig sett den hästen så förvirrad och olycklig!! :mad:
 
Det finns så himla mycket hästmänniskor och förståsigpåare ute i landet och vissa har också gott rykte fast de behandlar hästar illa.
Här får man som hästägare bestämma sig för vad man tycker och antingen säga ifrån alt inte använda tränaren. Svårar när det är en lärare. Det bästa är ju att protestera men hur lätt är det egentligen (och då menar jag inte i teorin)?
 
tänk dig att du ha en gigantisk TASS med dig med enorma klor som backar upp dig

Jag har också ett tips på hur jag gör i svåra situaitioner som denna, när jag vill/ska konfrontera ngn, så brukar jag föreställa mig att personen i fråga är naken. Det hjälper faktiskt. Men kanske lite kinky :angel:
 
vi tycke rlika att sådär gör man inte så långt är vi överräns iaf MEN om du skulle sitta på läktaren och sett detta skulel du springa ner och slå en knytslag på tränaren och säga såhär ont gjorde det på den hästen du nyss slog.Medans jag inte skulle göra det för att inte riskera att bli åtalad för misshandel.Utan jag hade sagt att suck vilken tränare är det så man tänar hästar?? och skulle INTE rekomendera henne till någon OCH skulle tala om för den som äger ridskolan att den ska veta att den har anställda som slår sina hästar/andras!
 
Jag vet en kille från Skåne som tom fått ha clinic på Flyinge en gång.. trots att han enligt mig använder VÄLDIGT lustiga metoder. Men vissa får bra rykte på ngt konstigt sätt, förhoppningsvis varar det inte så länge. Jag hoppar bara för tränare jag litar på.. även om det bidragit till att jag inte kan träna så ofta som jag skulle vilja pga avståndet :(
 
tänker inte svara på dina inlägg härdanefter för du är bara ute efter bråk så byebye
 
Tycker inte att du skall gräma dig över att du ej var och sade till honom. Vet ej hur gammal du är, men vet att när jag var yngre saknade jag mod att ifrågasätta auktoritära människors metoder. Den säkerheten har kommit "med åren" - låter som om jag är 100 :smirk: -. Men en vägledning kan vara att känns det fel är det oftast fel. Kanske kan du samla mod inför nästa "sammandrabbning" med den vetskap att du har rätt att ifrågasätta ngt som inte är glasklart el ens begripligt. Högre ålder och gott rykte ger ingen rätt att handla fel. Fråga nästa ggn, han kanske har en toppenförklaring ( :confused: tvivlar) till varför han gjorde som han gjorde, o dela gärna med dig av den förklaringen här. Lycka till o glöm ej att du är i din fulla rätt att fråga :).
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 384
Hästvård Hej! Undrar om någon haft en liknande upplevelse och vad det berott på. Jag har en ponny jag ägt i 2 år. Besiktningen var felfri och han...
Svar
4
· Visningar
1 585
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 479
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 303
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Åka långt tåg med katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp