Bukefalos 28 år!

Löshoppning

V

vapor

Funderar på att visa mina 3:åringar på treårstest. Jag skulle behöva tips på ett bra schema för löshoppning så de är på "topp" på testet den 17/5. Hur mycket skall man träna per vecka och hur lägger man upp det så att de har så mycket självförtroende och är tillräckligt rädda om sig vid testet.
 
Sv: Löshoppning

Först och främst ta hjälp av någon som kan löshoppning gör det inte själv.

I löshoppning bör man själv kunna bedömma när och hur mycket stöd hästen behöver vid själva hoppningen och är man då själv nybörjare så kan det bli väldigt fel.

Max en gång i veckan tycker jag. Hur många gånger en häst behöver är väldigt inviduellt.

Min 4 åring hade endast 7 ggr på sig innan testet (han skadade sig innan så vi hann inte börja tidigare) och det klarade han utan några som helst problem eftersom han har ett självförtroende som ligger på topp och han är så kaxig när det gäller hinder han fick 9-9 i hopp.
Min 2-åring började vi löshoppa i vintras och hon är inte alls lika kaxig så henne hade vi inte löst det på 7 gånger.
 

Liknande trådar

Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 663
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 072
Senast: JohannaB
·
Kropp & Själ Min orkeslöshet är total och nu i helgen hade jag jobbigt med mående och allt känns så meningslöst. Men ändå vill jag inbilla mig att...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 441
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
806
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp