Bukefalos 28 år!

Longeringsövningnar?

K

Kaka

Hej!
Är det någon som vet om det finns några (bra) övningar man kan göra med hästen när man longerar? Eller om ni brukar göra några speciella övningar?
 
Tempoväxlingar (tar ett tag att lära in) och byta varv i trav och galopp
 
jag tränar mina i tempoväxlingar och kommando. så vid kommandona skritta, trava, galopp och sakta av så går de enbart på rösten. Visslar jag så gör de halt. Vid kommandot öka så ökas takten på den gångarten som hästen just då är i.Träna in ditt ledarskap och kommandon och börja sedan att longera utan lina. Mycket bra träning för er båda. Du får ett stärkt ledarskap samt en häst som lyssnar!!
Lycka till!!
 
Okej, tack för tipsen! Men han är inte så pass lydig att jag kan longera utan linan... Det är mycket lockande gräs utanför paddocken :p
 

Liknande trådar

Träning När hästen går i korrekt form så trampar den in bakbenen in under kroppen, höjer ryggen och spänner bålen. Känslan blir ju då att hästen...
Svar
3
· Visningar
908
Senast: Tilly_85
·
Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
564
Senast: Blyger
·
Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
1 686
Senast: tuaphua
·
Träning Hej! Jag ska ta över en häst som är 12 år. Hon gick som travhäst från att hon var 4-8 år sedan tog en familj över henne som tänkte ha...
Svar
1
· Visningar
723
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp