Har du ont i benhinnorna eller på framsidan av skenbenen (jag frågar då många felaktigt kallar det benhinnor, de sitter på insidan av skenbenet) Ont på framsidan av skenbenet brukar betyda att man har ansträngt muskeln som vinklar foten uppåt (Tibialis anterior )och det gör man om man belastar den med att gå/springa där det är mycket kuperat eller ostabilt underlag man inte är van vid, kan även räcka med att man har ett par nya skor. Har man ont på ett ställe spänner man sig gärna så man får ont någon annanstans. Ont i knän och höfter när man ökar på träning som ovan kan betyda att man har för svag bål och det är den man behöver träna upp för att inte låta knäna ta smällen.Känner inte att jag spänner mig. Men jag kan ha gjort det en promenad, en ganska nypåfylld (tror jag) rätt kuperad grusväg. Dessutom i mörker. Den var lite sandig och blev därför lite ostabil. Det var då jag fick ont i benhinnan första gången och även slog i andra benet på samma promenadKan knän och höfter kommit av att jag gick och hade ont tro? Det var i helgen, så ganska nyligen. Idag gjorde det som sagt inte ont i benen, men knäna och höfterna kändes som osmorda gångjärn.