Projekt Greta..

Sv: Projekt Greta..

*kl*
:bow: till djurjouren som vågar ta det rätta beslutet för denna häst, tyvärr. Hästen kommer aldrig funka inom varken travet eller ridning och hon har väldigt få egenskaper som är värda att avla vidare på. Det finns tillräckligt mycket skit ute i travet och i avelsboxarna, så hon behövs inte till det... :crazy: Hon fick iaf ett extra äpple idag :d
Vi får helt enkelt ta och "bara" heja på Nisse numera!
 
Sv: Projekt Greta..

Ja hon är redan inkvalad så du lär inte behöva några 3 månader på dej :-). Tack , men nej tack.
 
Sv: Projekt Greta..

Ja! visst är det jobbigt när det inte finns nån annan(bra) lösning än att ta bort hästen! men du hjälper ju hästen att slippa ett tråkigt och jobbigt hästliv! :bow:
 
Sv: Projekt Greta..

Om det redan är gjort så var du stark. Det är inget lätt beslut, man undrar vad för slags häst som döljde sig där och vad som fanns där innan knäcken kom. Kanske skulle det ha blivit en sjujäklar fölmärr.
Du gjorde HELT rätt, hennes gener förs inte vidare och hon själv kommer inte att hamna i fel händer.
Kram gulan
 
Sv: Projekt Greta..

*Knappplån*Tack för alla fin aord, de värmer.
det har uppstått problem, verkar omöjligt att avliva häst nuförtiden om man inte vill slänga upp nära 5000 kr för en trotjänaravlivning:crazy: .
Förr fick man minsann betalt när man lämnade dem till slakt.
Nån som vet nått ställe i Skåne som kostar mindre?
 
Sv: Projekt Greta..

*snyfft* Hon gnäggar var gång hon ser mig, DET gör ONT...//Linda-bödeln:cry:

OM jag vet hur ONT det gör....:cry:
Jag tog ju bort min förra veckan...och jag hade gjort samma sak för honom, som du gjort för Greta. Jag räddade bokstavligt talat hans liv förra sommaren och vi fick 16 underbara månader tillsammans innan jag insåg att hans ben bara förmultnade...och det fanns inget att göra....
Han var oxå så otroooligt tacksam för vår tid, och talade om det för mig varje dag....så fort han så mig så skreeeek han rakt ut och kom springandes bara för att välkomna matte....

Och vet du...varje gång Greta gnäggar åt dig, så tackar hon dig för vad du gjort för henne. En häst glömmer aldrig, och hon kommer ALLTID att vara dig evigt tacksam för att hon fick njuta sin sista tid hos dig...och att du brydde dig OM henne för den hon var.
Det SKÄR i en när man tänker på att man har deras liv i sina händer, och att veta att man snart måste avsluta det...det gör så ONT så man gå sönder....men jag är överygad om att ditt beslut är det rätta! En eloge till dig.....:bow:

Och Linda, du är inte någon bödel, du är Gretas nyckel till friheten....
Jag kan redan se Watte stå och vänta på att Greta ska komma och galoppera ilag med honom.....han kommer ta hand om henne, och vi kan åtminsone vara säkra på att våra älsklingar aldrig kommer få lida igen.....

Många många kramar till dig.....
/Sandrah - som fortfarande inte plockat upp spillrorna av sitt hjärta...
 
Senast ändrad:
Sv: Projekt Greta..

Tack, för att du kommit till den insikten. Det glädjer mig att höra.
:bow: :bow:
 
Sv: Projekt Greta..

så fint skrivet! :cry: Hoppas nån annan här, som oxå har det svårt, läser det och känner att det är lite lättare! tänker på dig med! Tröstkramar till alla som går igenom detta :(
 
Sv: Projekt Greta..

så fint skrivet! :cry: Hoppas nån annan här, som oxå har det svårt, läser det och känner att det är lite lättare! tänker på dig med! Tröstkramar till alla som går igenom detta :(

Tack...vad snällt sagt av dig!:love:
Ja det är inte lätt...utan tvekan det värsta jag gjort i hela mitt liv...och jag har fortfarande ont i magen och hjärtat...det är som nån molande värk....av saknad....:cry:
 
Sv: Projekt Greta..

Man kan tycka om lika mycket fast man inte har djuret hos sig längre. Prova att låta den tanken få plats i ditt medvetande.
Att tycka om och att hålla kär innebär även att kunna släppa något ifrån sig. Att tycka om är inte det samma som att äga eller kontrollera. :)
 
Sv: Projekt Greta..

Absolut inte!:)
Det är väl självklart att jag älskar min kära Watte fast han inte finns hos mig mer, självklart! Det kommer jag alltid alltid att göra. Det handlar så klart inte om att äga eller kontrollera, han lever vidare inom mig. :love:
 
Sv: Projekt Greta..

*delvis knapplån*
Jag önskar att jag fick höra fler säga samma sak till mig. För jag har nämligen gjort precis samma sak.
För även om jag själv vet att det var en gåva jag gav min häst, att ge henne frid, så behöver man ibland höra det från andra också :(
Kolla i Zandrahs tråd om Watte om ni vill veta mer.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 333
Senast: zarmino
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 305
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 850
Senast: Solstig
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 405
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp