Cera

Trådstartare
Min tik löper för tredje gången men den här gången upplever jag en skillnad i löpet jämfört med de andra gångerna. Tidigare har jag alltid tydligt kunnat se ganska exakt när löpet börjat eftersom hon börjat blöda och det fortsatt i jämn takt tills det avtagit.

Den här gången lade jag märke till några sporadiska blodfläckar redan för två veckor sedan och inte förrän för några dagar sedan har hon börjat blöda som tidigare, d.v.s. ganska rikligt och jämt.

Min fråga är därför, när skall jag räkna att hennes löptid började? Från de första små blödningarna eller från när hon började blöda "som vanligt"? Orsaken till att jag undrar är främst för att vi har en inplanerad tävling. Givetvis kommer jag att hålla koll på hur löpet framskrider och skippa tävlingen om hon verkar löpa fortfarande men jag är tacksam för svar så jag vet lite bättre vad jag skall gå efter. :)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
536
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Min svågers 16 månader gamla ESS, allmänt kallad "Slyngeln", har fram till nu varit en ganska normal valp och unghund för sin ras. D.v.s...
Svar
7
· Visningar
1 765
Senast: Viveka
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter 14 maj 1996 lades mina första webb-sidor ut på internet. Till att börja med hade de ingen egen domän, men sedan fick de domänen...
Svar
17
· Visningar
6 147
Senast: Mim
·
Övr. Hund För 1 vecka sedan gick jag och min sambo in på stan med våran 3,5-åriga tik, en cool och världsvan tjej med kanonpsyke, det enda hon har...
Svar
13
· Visningar
5 541
Senast: Zuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka