Bukefalos 30 år!

Problemet för mig där att då måste det finnas i huvudet hos andra människor eftersom mitt huvud har en tendens till att gömma sån info för mig :D
Problemet för dig är att du inte har någon lösenordsstrategi, som hjälper dig komma ihåg alla de många olika lösenorden du behöver för att ha en sund lösenordshantering.

Jag har en massa olika lösenord med olika mönster. Inte en chans att kunna komma ihåg alla. Minns inget av dem, faktiskt.
Har dem nedskrivna i en anteckningsbok … 📓

Tittar på mina lösenord på 32 tecken och mer. Naturligtvis med siffror, versaler, gemener och symboler.

Men som tidigare sagts så är det flera ord i rad, ibland en fras som bara är logisk för mig, där vissa bokstäver byts ut mot siffror eller symboler. Tänk leetspeek. Relativt lätt att komma ihåg.
Det är så jag hanterar mina lösenord, flera ord, siffror och gemener insprängt med versaler.

Som jag fattat saken är det viktigare att ha långa lösenord än att de ska vara komplexa. En fras typ "JagÄlskar4BrunaHästarMedBläs." är bättre än t.ex "Gs1&ffR9"

Personnamn ska vara bra, för de finns inte i ordlistor, om det inte är namn som Sten och Stig förstås.
Fast man ska väl undvika namn som finns i familjen.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka