Ludwigs Champion?

Sv: Ludwigs Champion?

Har ett sto hemma i hagen e: Ludwigs Champion som går med föl i år.
Hon visades på 3-års i fjol och fick hoppdiplom och klass 1 gångarter.
Hon mättes då till 167 cm. Härlig häst med både mkt motor och stabilt temrpament, inte mycket som stör henne av saker i omgivningen, lätt att ha med sig osv.
 
Sv: Ludwigs Champion?

Vad roligt, vad är hon för modell? Grövre eller lättare i typen? Och får man fråga vad det är på mödernet på henne?

Läste tidigare i tråden att några biljarderar, är det något som känns igen?
 
Sv: Ludwigs Champion?

Fullblodsmöderne
Jag tycker inte hon är grov, högställd lätt modell. Bedömdes med en 9'a på rastypen.

Bilder från 3-års.
IMG_9567.jpg


IMG_9558.jpg


IMG_9554.jpg


IMG_9592.jpg
 
Sv: Ludwigs Champion?

Vilken snygging! Är den halvsyskon till Häxan/Xantippa? De påminner om varandra. ( För visst är det du som fött upp Häxan? )Tycker hon ser jättefin ut i typen! Och verkar ha fantastisk frambensteknik!
 
Sv: Ludwigs Champion?

Jepp, visst är det det.
Detta är Häxans halvsyster, dvs de har samma mamma. :)

(Häxans avkomma fick f ö dubbeldiplom i våras men det vet du kanske redan? )
 
Sv: Ludwigs Champion?

Jo, jag var funktionär då, var extra roligt att kunna följa henne då jag stått i samma stall som häxan. Hade sms-kontakt med Häxans förra ägare som blev jätteglad!

Extra intressant att se bilder på en ludde-avkomma som jag träffat halvsystern till. Den där frambenstekniken måste nog komma från Ludde till exempel =) Det snackas så mkt hingstar hela tiden att man lätt glömmer att stot påverkar nästan mer.
 
Sv: Ludwigs Champion?

'Kacklet', dvs mamma till både Häxan och Didi har faktiskt himla trevliga gångarter och hoppteknik, hennes problem har ju varit skallen, dvs hon skulle behövt komma ut och tävla mkt mera bara för att se sig omkring även om hon verkligen försökte göra sitt bästa av situationerna. Ett sto som inte var bang på nått egentligen, bara svårt med fokus emellanåt. ;)
 
Sv: Ludwigs Champion?

Grova och stora var dessa två. Den ena var lugn medan den andra verkade ganska snurrig.
Jag tror att på lätta ston är han utmärkt.
 

Liknande trådar

Avel Hej Jag har haft 3 avkommor e mr vain alla har vart riktiga rymmare! Fantastiskt fina men busiga. Inte de andra fölen med annan pappa fr...
Svar
5
· Visningar
1 077
Senast: Marvin
·
Hästmänniskan Hej. Jag var i stallet idag med skolan och våran egna ridlärare sa att det inte rekommenderas att ha smycken i stallet som ringar och...
Svar
11
· Visningar
1 395
Avel Ser ofta i annonser för ston att hon är en bra mamma, om hon fått föl. Vad betyder det egentligen? Hur är man en bra mamma-häst? Hur är...
Svar
8
· Visningar
1 362
Senast: Habina
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 309
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp