luftiga benskydd

lady_vip

Trådstartare
Min häst har mycket hudproblem och behöver därför luftiga skydd, nu har vi haft Pessoas senskydd i några år och det börjar bli dags för nya. Jag skulle vilja ha som skyddar mer än senskydd men fortfarande låter benet andas. Finns det något?

Jag har ju vanliga damasker, Veredusskydd, Eskadrons fälttävlansskydd osv, men jag kan inte ha dem så ofta eftersom bakterierna sprids och trivs så fort det blir fuktigt och varmt. Hade helst velat ha nåt damaskliknande...

Sv: luftiga benskydd

Eskadron har kommit ut med nya senskydd som enligt dom ska andas och vara utrustade med väldigt god ventilation. Det kanske kan vara värt en titt.

Jag funderar just nu på om min häst har liknande problem. Tänkte åtm investera i nya terrängskydd iom att de sitter på längre stunder och alltid blir både svettiga och blöta. Hemma kan jag rida utan men rider inte gärna terräng utan rejälta skydd =/ NEWs Airflow har jag spanat in. Funderar på att komplettera med de där hemska Westroppbootsen oxå :D

Problemet, tycker jag, är att så fort det sitter åt så blir det ju varmt oavett "ventilation". Pessoa-skydden är ju håliga runt om, men ger inget stöd.

Hittar ingen bild på NEWs skydd..?

Sök på new equine wear, produktbilder finns bla på deras hemsida. Airflow finns både som terrängskydd och strykkappor vill jag minnas. Kändes jättebra i butik oxå!

*KL*

NEW Airflow är riktigt luftiga men skyddar riktigt bra.

Jag hade de om hagskydd förr. Och när jag fick hem dem blev jag grymt besviken, de kändes som en disktrasa. Kände att 'de här kan fan inte skydda'.

Så jag la skyddet på mitt smalben/skenben och slog till med kanten på en sked. Kändes knappt. Sen gjorde jag samma sak utan skyddet. Och svor, hoppade runt och ojade mig, fick en bula + ett blåmärke på benet i 2 veckor och behöll skydden ;)

Jag fick lite samma upplevelse när jag klämde på dem i butik men tänkte på ditt inlägg jag läst :p I natt fick jag dessutom ett "Goodmorning" från butiken jag mailat tre (:o) gånger i veckan så nästa vecka hoppas jag de landar i brevlådan :bump:

lady: det finns som damasker oxå airflowvarianten, men du kanske hittat lite mer info nu :laugh:

Ja, det får nog bli damasker, jag gillar de bäst! Har du nåt tips på ÅF får du PM:a :)

Liknande trådar

Utrustning Jag överväger att köpa nya benskydd till min häst. De ska skydda bra mot slag, vara bekvämt även fast att hon har ett jättestort överben... 2 3
Svar
43
· Visningar
5 846
Senast: kurakosz
·
Utrustning Kära Buke, nu söker jag efter benskydd. Vilket jag inte använt överdrivet mycket innan, och hästen ifråga har inte behövt det förrän på...
Svar
3
· Visningar
1 077
Senast: Liten
·
Utrustning Efter att ha letat runt i djungeln av benskydd så vänder jag mig nu till allvetande Bukefalos för tips och råd... Efter att min... 2
Svar
29
· Visningar
4 593
Senast: peperoni2
·
Utrustning *osäker på om jag lagt rätt, då den inte är helt "ren" utrustningsfråga men samtidigt tyckte jag inte att den passade in någon...
Svar
12
· Visningar
2 367
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka