Lugnande tips till fullblodshäst

Sv: Lugnande tips till fullblodshäst

Jag tror precis som dig! För jag är nästan helt säker på att hon inte gör detta för att bråka, då hon inte är en sån häst över huvudtaget. Men jag kör på detta så fort ridbanan blir ridbar...
 
Sv: Lugnande tips till fullblodshäst

Va kul! :)

Man måste ju ta reda på varför en häst gör som den gör innan man gör något åt det. Oftast försöker de bara på alla sätt möjliga att prata med oss, det gäller att ta reda på exakt vad de säger bara. Haha "bara".
 
Sv: Lugnande tips till fullblodshäst

Ja det gör de ju. Måste också tillägga att hon utvecklats jätte mycket sen jag startade denna tråden (ett år sen) :D
 
Sv: Lugnande tips till fullblodshäst

Samma sak med min fyra åriga fullblodsvalack (engelsktfullblod). Alltid i början är han svår att få att fokusera på uppgiften, han slänger med huvudet, går mot skänkeln, stuttsar lite och skjuter rygg. Jag skrittar honom i ca 20 minuter på lång tygel och använder bara vikthjälperna att styra honom och börjar sedan trava och rida i mycket volter sakta men säkert så har han hunnit leka av sig och söker sig nedåt Det hela kan ta mellan 20-40 minuter, men sedan inga problem.

Men mitt råd är mycket volter i lugn och sammlad trav, det hjälper för mig.

Och att tillägga, han har inte ont i ryggen eller någon annanstanns, utrustningen sitter som en smäck. Men har lätt för att få överskotts enerig
 

Liknande trådar

Ridning Min häst är väldigt tittig på uteritter blir rädd och gärna försöker vända hem. Stannar mycket och när man ber henne att gå fram så...
2
Svar
26
· Visningar
1 514
Träning Hej! Jag ska ta över en häst som är 12 år. Hon gick som travhäst från att hon var 4-8 år sedan tog en familj över henne som tänkte ha...
Svar
1
· Visningar
670
Senast: Anna-KarinO
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
762
Senast: Lutten
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 226
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp