Lukt från graven ...

Sv: Lukt från graven ...

wibbesgrav.jpg


Jag blir alldeles rörd av hans fina grav, fina wibbe.....
 
Sv: Lukt från graven ...

Jag jobbar på kyrkogård och människor gräver man MINST 180 till, plus att de är balsamerade och ligger i kista.

Jag hade lagt en ordentlig kulle, oavsett lukt, för det kommer bli sättningar där och jag hade gjort det bums innan tjälen kommer.

Minidjupet är 1.60 och människor balsameras inte innan de begravs. Men de ligger i kista;) så 1 rätt av 3 fick du iaf. Jag har jobbat som kyrkovaktmästare i 3 år. Pappa i 25 år och innan dess jobbade farfar där. Men de flesta väljer att gräva 1,80 eller mer.

I vissa kommuner/kykrogårdar gräver man dubbeldjup. Då man lägger nästa kista ovan på den andra. Djupet blir då 2,50 i djup.

I kyrkan lämnade vi bara minimal kulle. Och fyllde på jord allt eftersom.

TS: rekomenderat djup för hund är 100cm under ytan. Så 3 m låter väldigt mycket! Men att lägga dit extra jord ovanpå tycker jag låter som en bra ide!
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 233
Senast: Acto
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 075
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 423
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 035
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp