Lunch som klarar 24 timmar i rumstemperatur

Packa ner en vattenkokare, en bra termos som håller värmen och köp några såna här (finns flera olika sorter)

1657005381432.png


Koka upp vatten på hotellrummet, häll upp i termosen och så är det bara hälla ner i burken och låta stå en stund.
Wasa knäckesticks är också bra och mättande komplement till.
 
Ta med couscous + salt, kryddor i en burk. Häll över varmt vatten*, täck med lock, vänta 5 minuter. Rör ner en burk tonfisk. En påse med tärnad paprika och djupfrysta ärtor som packas in i en yllestrumpa skulle jag räkna som ätbar dagen efter om det inte ska förvaras i en kokande bil hela dagen.

Köp "en kopp te" på på plats eller ta med i termos.
 
Jag har en sådan men känns onödigt stor att ta med för ett mål mat. Dessutom låter den en del och jag skulle inte kunna sova med den igång på hotellrummet.
Jag är nog för van vid oväsen sånt surr, att luftvärmepumpen surrar det bekommer mig inte när jag sover. Men kommer 1.5 kg katten upp i sängen eller sambon går på toaletten mitt i natten då vaknar jag.
 
Jag tänker också någon form av Snack Pot / koppnudlar. Antingen vattenkokare och termos (vattenkokare finns väl på typ alla hotellrum numera?), men enklast är väl att sno åt sig lite hett vatten på tävlingsplatsen.

Annars är mitt bästa att ha typ en påse linschips med sig :angel: Matnyttigast är det inte, men det är vansinnigt enkelt båda att ta med och att knapra på under dagen. I kombo med frukt/lättare fika då. Har alltid med mig någon form av salt snacks när jag ska vara borta någonstans utan riktig mat, ibland är det nötter och ibland är det pringles :laugh:
 
Jättemånga hotell har antingen en liten kyl på rummet, eller möjlighet att låna kyl. Vissa mediciner måste förvaras kylt och det brukar inte vara några problem att lämna in om det inte finns på rummet.

Annars hade jag bara köpt något i en affär innan jag åker till tävlingen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 949
Senast: ako
·
Kropp & Själ Är det någon här som har varit med om liknande eller har några tankar? Jag tror att jag börjar bli utbränd av "bara" vardagen. O_o Och...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 577
Senast: Habina
·
Gravid - 1år Hur gör ni om det visar sig att er partner inte klarar av föräldrarollen så bra som ni båda hoppats..? *långt* Vi visste från början...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
31 156
Senast: Badger
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 120

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp