Lurad vid försäljning av ridhjälm

S

Sunnan

Hur ska jag göra?

För 1 månad sedan skickade jag iväg min alldeles nya charles owen hjälm.

Tjejen som "köpte" den skulle ha satt in pengar på fredagen, men de hade ej kommit in på måndagen veckan efter.

Jag skickade dock hjälmen i tron att de var insatta och skulle synas på mitt konto först 3 dgr senare.

Dock har inag pengar kommit in, och hjälmen har hon hämtat

Hon skyller på att banken strular...

Jga fick ett mail den 29 juni där det står att hon skickar tillbaka hjälmen då banken strular så mcyket för henne.
Det rör sig om 500 kr.

Nu har jag försökt maila/ ringa henne utan framgång och höra var min hjälm är, om hon skickat tillbaka den eller ej.
Men inget svar

Jag har hennes adress samt telefon nummer och har ringt henne för 3 veckor sedan och efterlyst pengarna.

Jag börjar bli förbannad faktiskt då jag anar att hon lurat mig och att banken aldrig strulat.

Så vad göra nu?

mvh
 
Jo, men postförskott, då måste man ha ett konto hos posten vilket kostar pengar samt tar några dgr att registrera..

Jag har skickat många grejjer men aldrig blivit lurad förut

Jag har iallafall mailat henne igen :mad:
 
Använd bussgods då, du slipper då ha postgiro utan i stället får du pengarna på en utbetalnings avi.
 
Kostar även det 115 kr extra....

Det är ingen idé att sitta och vara efterklok.
 
Skicka ett sakligt brev där du efterlyser betalningen eller kvitto på att hon betalt alt. skickat tillbaka hjälmen.

Berätta också att du kommer att lämna fordran vidare till KFM om hon inte betalar, vilket kommer att innebära ökade kostander för henne (köparen) (alla de avgifterna läggs på ursprungssumman).

Skicka gärna brevet med mottagningsbevis.
 
Hur gammal är köparen? Om det är någon minderårig kan det vara idé att prata med föräldrarna om köpet och den uteblivna betalningen. Det är trots allt de som är ansvariga.
 
Hon är vuxen och har jobb.

Jag kommer avvakta och har inet hänt i början på nästa vecka så skickar jag ett brev åt henne

tack för alla tips!
 
Jag tycker att du ska skicka en skriftlig påminnelse där du hotar med inkasso om du inte får pengarna innan ett visst datum. Och om hon inte betalar kan du gott kolla vad det kostar att anlita ett inkassoföretag för att driva in skulden. Inkasso brukar nämligen ge folk lite hicka. Även om en hel del av pengarna går åt till att pröjsa inkassoföretaget så vore det väl rätt tillfredställande att skrämma människan lite :devil:
 
om du inte har fått betalt inom en vecka så skriv ut hennes namn o adress här, det kommr ju att vara folk som känner ihen henne o då lär hon skämmas ögonen ur sig....jävla brudjävel! :cry:
 
Åk dit och knacka på, ta med dig en eller flera pitbull kompisar - den metoden fungerar ypperligt.
 
Hehehe.. Buss på människan, säg att du är ifrån Hells angels & klä dig i lack och läder.

Du lär få pengarna direkt *vrider mig av skratt*
 
gaaah jag blir vansinnig på denna människan, har nu skrivit otaliga mail till henne som hon inte svarar på, så nu kontaktar jag inkasso, jag skiter i att det blir dyrare för mig, jag är tvärarg.

Hur fan kan man bete sig så här, och tro att man kommer undan?

Jag har ju hennes adress, namn och allt, önskar att jag fick sätta åt henne lite med en anmälan eller vad som helst!

Finns dte någon som har lust att hämta min hjälm från henne?? :devil:

Ni får hjälmen gratis som tack :bow:

mvh
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 515
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 926
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Kan någon hjälpa mig att tänka för jag har tappat hjärncellerna! Bakgrund: Lång sjukskrivning pga utmattning efter dement mamma och...
Svar
6
· Visningar
1 429
Senast: MJLee
·
Småbarn Jag har en försäkring som jag skaffade när jag var gravid och sen gick sedan över till en barnförsäkring. Barnet blir 3 i sommar. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 113
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp