Lusern utan melass..

Sv: Lusern utan melass..

Det är sant :p

Det är därför man inte bör ge dem pellets/hårdare foder när de är över 20 (eller vad det är) iom att tänderna inte växer längre då = tänderna slits för mycket.
 
Sv: Lusern utan melass..

Vart får man tag på det? Har bara sett lusern med melass hos granngården..

Salsa saluför sitt eget varmluftstorkade luzern, Salsa Grön, som består av halländks varmluftstorkat luzern. Inga andra tillsatser och alltså ingetmelass. Mycket smakrikt för hästen, sväller inte lika mycket som övriga Luzernpelletts jag provat.
www.salsafoder.se
 
Sv: Lusern utan melass..

Det ska jag komma ihåg.. när jag har en häst över tjugo som har problem att tugga! :smirk:
 
Sv: Lusern utan melass..

Ja det kan vara bra att tänka på om man vill att hästen ska leva lite längre :)

Onödigt med en :smirk: då detta är fullt allvarligt.
 
Sv: Lusern utan melass..

Hittade det inte på deras sida, jag kanske är blind?
Nej det står inget om Salsa Grön på deras hemsida. Ring Lokalföreningen ii Ljungbyhed, eller produktansvarie Jeanette Strömberg, så får Du svar ang. Salsa Grön!
 
Sv: Lusern utan melass..

Racing är en hästfoderserie i från Finska foder. Deras "lusern" pellets är melassfri. Heter Racing Greenline.
Enkel att blötta och inte dyr. Det finns återförsäljare men min foderhandlare har hemma.

Lycka till
 

Liknande trådar

Foder & Strö Finns det någon typ av hack utan lusern? Hade velat ha något mellanting mellan hösilage och gräspellets och om möjligheten finns även...
Svar
7
· Visningar
992
Foder & Strö Är det någon som analyserat mikromineraler i lusern hack? Även om det lär variera från bal till bal så vore det intressant att se vad en...
Svar
0
· Visningar
480
Senast: Bamburine
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 705
Senast: Habina
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 129
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ny Samsung?
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Roliga saker som barn säger

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp