E

elinf

Hur mycket lusern är vettigt att ge till ett Halvblod som tränas mark/hopp dagligen. Han är 170 cm och av den "ädlare" typen. Han har svårt att lägga på sig hull och sätta muskler.
För övrigt går han på müsli och korn, ca 1 liter resp. 3,5 liter. + 1 l betfor (torrsubstans).

/Elin

Som många av oss här har skrivit förut, om du läser de andra trådarna, så handlar allt om vad ditt hö innehåller!!

Sen vad väger 1 liter musli och 3 liter korn.

Mitt halvblodsföl äter 1.5 kg hackad lucern, men mitt hö är inget vidare.

Är det proteinet du är ute efter så är soja ett mycket billigare alternativ än lucern

Min korsningsvalack på ca 170cm äter 1 kg pelletrerad lusern samt 1 kg hackad strå.
Jag ger hellre extra protein i form av grovfoder är krafftfoder.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 009
Senast: tanten
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 210
Foder & Strö Hej! Mitt sto har nu börjat ridas mycket mer än tidigare, o från att ha varit i normal hull i gräns till lite rund börjar hon se... 2
Svar
22
· Visningar
2 686
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Hej! Har lite funderingar på foder. Har en nätt dam på 450kg och 162hög. Hon är väldigt svårfödd och har därför svårt att få upp och... 2
Svar
33
· Visningar
2 444
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka