Lustiga saker vi äter

Jag ÄLSKAR makrill i tomatsås på knäckebröd men det får jag bara äta när sambon jobbar för han kräks av lukten.. 🤣
Det ska vara lite lättmajonnäs och chiliflingor också, sen är det mumma! Äter minst en gång i veckan.

Älskar brunost vilket många tycker är snudd på oätligt.
 
Oh, det här var en svår tråd, 😆. Jag tillhör den där kategorin som två-åringar gillar; de där tallrikarna med upphöjda kanter så maten inte nuddar varandra. Hade det bara varit socialt accepterat, så. Jag läser med fasa och fascination över vad ni äter. Skräckblandat. Jag äter knappt ens chips med dipp. Eller kan äta sallad tillsammans med varm mat. Hu.

Den konstigaste Kombon jag fått i mig är nog marmelad och ost på sin höjd.

Jag ska läsa den här tråden som ren terapi.
 
Oh, det här var en svår tråd, 😆. Jag tillhör den där kategorin som två-åringar gillar; de där tallrikarna med upphöjda kanter så maten inte nuddar varandra. Hade det bara varit socialt accepterat, så. Jag läser med fasa och fascination över vad ni äter. Skräckblandat. Jag äter knappt ens chips med dipp. Eller kan äta sallad tillsammans med varm mat. Hu.

Den konstigaste Kombon jag fått i mig är nog marmelad och ost på sin höjd.

Jag ska läsa den här tråden som ren terapi.
Haha ett vanligt svenskt julbord är väl konstigt nog. Sill, köttbullar, sötsliskig kål och ägg i samma tugga är liksom standard ;)
 
Oh, det här var en svår tråd, 😆. Jag tillhör den där kategorin som två-åringar gillar; de där tallrikarna med upphöjda kanter så maten inte nuddar varandra. Hade det bara varit socialt accepterat, så. Jag läser med fasa och fascination över vad ni äter. Skräckblandat. Jag äter knappt ens chips med dipp. Eller kan äta sallad tillsammans med varm mat. Hu.

Den konstigaste Kombon jag fått i mig är nog marmelad och ost på sin höjd.

Jag ska läsa den här tråden som ren terapi.

Samma här 😅
Blir lite ledsen om jag äter något med sås och det kommer sås på ärtorna 😭
 
Gröna, sura äpplen i klyftor med citronpeppar på och burkmajs med antingen olivolja+balsamico+salt+vitpeppar eller att röra ner lite sambal oelek och äta med tesked. :d

Min ömma moder tycker det är udda att jag älskar att äta citron och lime som de är med lite örtsalt på. "Ska jag hämta lite vodka?", kan hon fräsa irriterat.
 
Gröna, sura äpplen i klyftor med citronpeppar på och burkmajs med antingen olivolja+balsamico+salt+vitpeppar eller att röra ner lite sambal oelek och äta med tesked. :d

Min ömma moder tycker det är udda att jag älskar att äta citron och lime som de är med lite örtsalt på. "Ska jag hämta lite vodka?", kan hon fräsa irriterat.

Borde ju vara Tequila isf 😁
 
Kokt kall potatis med senap på mackan är sjukt gott! Jepp jag är en stolt potatisälskare :D vill också ha kalla rostmackor, smöret smälter ju och försvinner om de är varma O_o som pålägg till det har jag även gärna sirap.

Finns dock inte många som slår min sons kombinationer. Genom åren har han provat: macka med lingonsylt och rödbetor, macka med apelsinmarmelad och rostad lök, bokstavligen alla såser och dressing som finns i kylskåpet på burgare etc. Han är lite säregen när det gäller mat. Men som tur är inte särskilt kräsen :laugh:

Jag äter också kokt kall potatis på bröd, helst på ett mörkt och kompakt bröd typ Rågmust. Sjukt gott!
 
Folk tycker jag är knäpp som gärna vill äta en sak i taget. En grilltallrik äter jag så här: Kött, bearnaise, halloumi, potatis/pommes, sallad. Sedan dricker jag aldrig medan jag äter, dricker bara när jag ätit klart :D Helst ska sakerna på tallriken inte röra varandra, det kan vara ok att kött rör vid sås, men potatis och sallad får aldrig röra vid sås. Potatis och ost kan röra kött. Sallad får inte röra vid NÅGOT och inte heller ha någon dressing på. 🙄

Annars gillar jag att äta digestive och mörk choklad samtidigt. Biter av en bit choklad, sedan en bit digestive och tuggar samtidigt. Är supergott :o
 
Skogaholmslimpa med leverpastej som doppas i varm oboy. Egentligen lite otippad kombo med leverpastej och choklad men tror inte det är alltför ovanligt?

Till skillnad från er som inte vill att matens olika komponenter ska röra vid varandra kan jag meddela att jag är tvärtom. Äter som ett småbarn och det gör min syster också, tror vi ärvt det från mamma som gör samma sak.

Köttbullar med potatis och brunsås, ugnsstekt lax med potatis och romsås.. ja det mesta som består av kokt potatis+protein+sås ska mosas ihop till något som liknar barnmat, då är det godast! Vill dock påpeka att jag endast gör detta själv eller med familjen, skulle aldrig mosa maten ute eller om jag är bortbjuden :o

Men konstig mat iaf så är det enda jag kan komma på just nu som folk liksom reagerar på och tycker att jag är dum i huvet är att jag tycker rå potatis är himla gott och tar mig gärna en som snacks när det ska skalas :D
 
Äter nog inget konstigt.. Men ser till att alltid ha en grön grönsak till maten, tänker att jag får i mig en massa nyttigt då.
Äter grönkål typ varje dag, även på pizza.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ivan är visserligen kastrerad sedan ett halvår, men var lika glad i att prova nya saker att äta redan innan det. Han äter det allra...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 723
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp