Lustiga saker vi äter

Twihard

Trådstartare
Alla har vi våra "guilty pleasure" saker vi gillar att äta, eller konstiga kombinationer som andra inte gillar. Exempelvis doppa pommes i milkshake. Vad har ni för saker ni älskar att äta, dricka eller så - som kanske inte andra brukar gilla?:banana:

Jag älskar att ha ett glas oboy, ta Wasas frukostknäcke och bre smör på och därefter doppa det i oboyen!:up:
Jag gillar även att rosta mackor, låta de svalna men inte hinna bli sega (så de fortfarande är frasiga, men inte varma) och då bre smör på. Min syster brukar tycka jag är konstig som rostar mackorna och sedan inte vill ha de varma med smällt smör. Men jag älskar att de är frasiga med smöret kvar på! :D
Jag beställer alltid pomme på mina pizzor - här där jag bor finns det olika sorters "pommepizza" på alla pizzeriorna! Jättegott!
När jag äter snacks älskar jag att ta 1 popcorn, 1 chips och en ostbåge/jordnötsring in i munnen samtidigt, älskar kombon! :)

Så, vad har ni för påhitt?
 
Jag är ganska fånig med mat/dryck/snacks och vill för det mesta ha allt "för sig själv", men en lite konstig kombo har jag iallafall: Pringles Paprika och oboy. Vet inte varför men det är en oslagbar kombination :D
Jag doppar alltså inte pringles i oboyen eller nåt sånt utan dricker oboy till, bara.
 
Alla har vi våra "guilty pleasure" saker vi gillar att äta, eller konstiga kombinationer som andra inte gillar. Exempelvis doppa pommes i milkshake. Vad har ni för saker ni älskar att äta, dricka eller så - som kanske inte andra brukar gilla?:banana:

Jag älskar att ha ett glas oboy, ta Wasas frukostknäcke och bre smör på och därefter doppa det i oboyen!:up:
Jag gillar även att rosta mackor, låta de svalna men inte hinna bli sega (så de fortfarande är frasiga, men inte varma) och då bre smör på. Min syster brukar tycka jag är konstig som rostar mackorna och sedan inte vill ha de varma med smällt smör. Men jag älskar att de är frasiga med smöret kvar på! :D
Jag beställer alltid pomme på mina pizzor - här där jag bor finns det olika sorters "pommepizza" på alla pizzeriorna! Jättegott!
När jag äter snacks älskar jag att ta 1 popcorn, 1 chips och en ostbåge/jordnötsring in i munnen samtidigt, älskar kombon! :)

Så, vad har ni för påhitt?
Vad lustigt, det där med knäckebröd + Oboy samt de rostade mackorna gör jag också!

Ett glas Oboy med en deciliter havregryn i är för övrigt sjukt gott som mellanmål. Och skumtomtar smakar som bäst efter att de har körts i micron i 30 sekunder.
 
En favoritkombination som jag ibland unnar mig är saltade cashewnötter och chokladöverdragna jordnötter, och så äta dem blandade så man får det söta och det salta ihop :d
Till pommes har jag senap, absolut inte ketchup 😱
 
Kokt kall potatis med senap på mackan är sjukt gott! Jepp jag är en stolt potatisälskare :D vill också ha kalla rostmackor, smöret smälter ju och försvinner om de är varma O_o som pålägg till det har jag även gärna sirap.

Finns dock inte många som slår min sons kombinationer. Genom åren har han provat: macka med lingonsylt och rödbetor, macka med apelsinmarmelad och rostad lök, bokstavligen alla såser och dressing som finns i kylskåpet på burgare etc. Han är lite säregen när det gäller mat. Men som tur är inte särskilt kräsen :laugh:
 
Jag brukar köpa ett paket med rå nötfärs, öppnar paketet och tar bort plasten, sen knäcker jag x antal råa äggulor (separerar vitan) rakt i förpackningen, sen salt och peppar över och sen är det bara att äta. Det är min version av råbiff när jag är för lat att göra det ordentligt men har cravings. Folk tycker jag är dum i huvudet...

Har nog inga direkt konstiga saker för mig annars faktiskt. Ibland får man cravings och kan trycka en hel sto burk med oliver i en sittning men oliver är ju ändå normalt att äta.
 
Alla har vi våra "guilty pleasure" saker vi gillar att äta, eller konstiga kombinationer som andra inte gillar. Exempelvis doppa pommes i milkshake. Vad har ni för saker ni älskar att äta, dricka eller så - som kanske inte andra brukar gilla?:banana:

Jag älskar att ha ett glas oboy, ta Wasas frukostknäcke och bre smör på och därefter doppa det i oboyen!:up:
Jag gillar även att rosta mackor, låta de svalna men inte hinna bli sega (så de fortfarande är frasiga, men inte varma) och då bre smör på. Min syster brukar tycka jag är konstig som rostar mackorna och sedan inte vill ha de varma med smällt smör. Men jag älskar att de är frasiga med smöret kvar på! :D
Jag beställer alltid pomme på mina pizzor - här där jag bor finns det olika sorters "pommepizza" på alla pizzeriorna! Jättegott!
När jag äter snacks älskar jag att ta 1 popcorn, 1 chips och en ostbåge/jordnötsring in i munnen samtidigt, älskar kombon! :)

Så, vad har ni för påhitt?
Jag gillar att äta vörtbröd som fikabröd. Fast det måste vara russin i, och rätt saftigt och sött. En tjock skiva vörtbröd är fullt duglig ersättare till en lussekatt för mig under julen. Fast resten av världen envisas med att ha läskiga pålägg som ost eller skinka på vörtbrödet, och framförallt att sälja vörtbröd utan russin :arghh:

Jag låter också rostbrödet svalna lite innan jag brer smör på. Fullt rationellt i min värld!
 
Haha, en tråd för mig :D

Hembakta grahamspitabröd som man fyller med gröt, sirap och russin och gärna sötmandlar också, mums :d .

Eller pitabröd fyllda med spagetti eller bandpasta med kallpressad rapsolja och vitlöksyoghurt.

Dubbla riskakor med senap och cayennepeppar emellan. Helst med naturell yoghurt eller fil och kaffe till.

Ett par av mina senaste dillen :p.

Ett tidigare var rostad macka med risgrynsgröt blandad med stark chilisås på.

Knäckebröd med kokt ägg och hallon- eller jordgubbskräm. Sött och salt 👍.

Palsternackspudding med hallonkräm.
 
Jag vet inte om det är så ovanligt, men soya gjord på svamp går att äta som den är. Inte så mycket (det är ju lite salt...) men det är gott någon gång ibland :d

Går även att ha soya som sås till ris :)
 
Jag brukar köpa ett paket med rå nötfärs, öppnar paketet och tar bort plasten, sen knäcker jag x antal råa äggulor (separerar vitan) rakt i förpackningen, sen salt och peppar över och sen är det bara att äta. Det är min version av råbiff när jag är för lat att göra det ordentligt men har cravings. Folk tycker jag är dum i huvudet...

Har nog inga direkt konstiga saker för mig annars faktiskt. Ibland får man cravings och kan trycka en hel sto burk med oliver i en sittning men oliver är ju ändå normalt att äta.
Min systerson nu 10 år äter en burk oliver som lördagsgodis! 😁
 
Alltså, att doppa mackor i choklad måste väl vara bland det minst originella en kan ägna sig åt?:confused:
Och pommes + milkshake finns på O'Learys meny som sideorder, liksom pommes på pizza hos de lokala pizzeriorna.

I gymnasiet rönte min kombo av starköl och kanelbullar viss uppmärksamhet, men spred sig och blev sedan vedertaget kalastilltugg. Ingen biggie sedan 25 år.

Kakao i köttgryta är ingen hemlig ingridiens längre, och chili för att lyfta anrättningar med choklad är på allas läppar sedan Lasse Hallsrtöm gjorde film.

Ketchup i filmjölken gör att det smakar gräddfilsdipp.

etc.

Finns det ens wierd smaker och udda kombos i ett individualistiskt tidevarv?
Alla äter väl otroligt märkliga saker hela tiden - bara för att de kan.
Fläsksvålsmums på påse för en hälsosam vikt och broskknutor mot rynkor liksom...

Landet Brunsås liksom.
 
Ett tag var jag helt besatt av wasabi (i tub) och satt och slickade i mig den. Munnen gillade den väldigt mycket, magen dessvärre inte lika mycket.

Fö är jag galen i rå rödlök. Jag kan äta det med allt. Eller bara som den är, gärna med en bit medvurst och körsbärstomater.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ivan är visserligen kastrerad sedan ett halvår, men var lika glad i att prova nya saker att äta redan innan det. Han äter det allra...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 721
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp