Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klart de inte har, många behandlingar finns ju inte ens i Sverige. Det jag vill mena på är att de har haft mig uppe på sina möten flera gånger. Jag är alltså inte bara runtskickad bland okunniga allmänläkare på vårdcentralen. Det verkar som att du inte tror på mig när jag säger att jag är svårmedicinerad. Hade jag inte varit det så hade inte ens tråden existerat!
Jag tror bara inte det är omöjligt.

Och även om jag velat leva så hade jag knappast kunnat sätta mig och bara beta av medicin efter medicin från A till Ö. Sannolikheten att det ska finnas någon som både funkar och som inte gör livet outhärdligt pga biverkningar är typ lika med noll

Önskar så jävla mycket att jag hade mod att ta livet av mig men inte ens vetskapen om att troligtvis ingenting kommer att förändras får mig att våga för jag är rädd att misslyckas ännu en gång. Och innerst inne vill jag ju må bra, jag kan bara inte på något sätt se hur det på något sätt skulle kunna vara möjligt.

Just nu är det nära nog outhärdligt men vad spelar det för någon roll när jag ändå inte kan göra ett piss för att förändra någonting. Det känns nästan ännu värre nu när jag fick känna ett kort tag hur livet skulle kunna vara om jag mådde någorlunda bra. Men såklart håller det ALDRIG i sig.

Vet inte ens varför jag sitter och skriver. Jag bara är dum mot alla som försöker hjälpa ändå

Vet inte ens varför jag sitter och skriver. Jag bara är dum mot alla som försöker hjälpa ändå
Fortsätt skriv, du är inte dum mot oss!
biteme_bigarmhug.gif

Önskar så jävla mycket att jag hade mod att ta livet av mig men inte ens vetskapen om att troligtvis ingenting kommer att förändras får mig att våga för jag är rädd att misslyckas ännu en gång. Och innerst inne vill jag ju må bra, jag kan bara inte på något sätt se hur det skulle kunna vara möjligt.

Just nu är det nära nog outhärdligt men vad spelar det för någon roll när jag ändå inte kan göra ett piss för att förändra någonting. Det känns nästan ännu värre nu när jag fick känna ett kort tag hur livet skulle kunna vara om jag mådde någorlunda bra. Men såklart håller det ALDRIG i sig.

Den enda du är dum mot är dig själv. Och då är du jävligt dum!
Varje gång du tänker att något inte går blir det mer och mer sant för din hjärna. Hjärnan kan inte sortera mellan det du själv tänker och det som andra säger och är sant. Ju mer du tänker elaka saker om dig själv eller att det inte går, desto mer blir det sant. Genom att du tänker som du gör ser du också till att du inte kommer någonstans.

Vill man förändra sitt mående kan man inte fortsätta som vanligt. För förändring behövs något nytt.
Jag tror du egentligen inte vill dö. Du vill må bra. Och du kan iaf må mycket bättre. Det har ju hänt att du mått bra. Då går det ju. Nu måste man bara se hur man ska kunna behålla den känslan.

Steg ett inom all terapi är att försöka bemöta sina negativa tankar och slå hål på dem med motargument. Tänkhur du skulle resonerat med en vän som säger såna saker du gör. Och prata så med dig själv. Till slut programmerar man om sina tankar och då också sina känslor.

Den enda du är dum mot är dig själv. Och då är du jävligt dum!
Varje gång du tänker att något inte går blir det mer och mer sant för din hjärna. Hjärnan kan inte sortera mellan det du själv tänker och det som andra säger och är sant. Ju mer du tänker elaka saker om dig själv eller att det inte går, desto mer blir det sant. Genom att du tänker som du gör ser du också till att du inte kommer någonstans.

Vill man förändra sitt mående kan man inte fortsätta som vanligt. För förändring behövs något nytt.
Jag tror du egentligen inte vill dö. Du vill må bra. Och du kan iaf må mycket bättre. Det har ju hänt att du mått bra. Då går det ju. Nu måste man bara se hur man ska kunna behålla den känslan.

Steg ett inom all terapi är att försöka bemöta sina negativa tankar och slå hål på dem med motargument. Tänkhur du skulle resonerat med en vän som säger såna saker du gör. Och prata så med dig själv. Till slut programmerar man om sina tankar och då också sina känslor.
Jag KAN inte! Jag är en extremt svag människa. Om en vän hade varit ens hälften som jag så hade jag inte klarat att vara vän med den personen för jag är för svag

Tog en halva extra av seroquel iallafall. Jag kommer troligen inte att våga ta livet av mig oavsett hur dåligt jag mår så då kan jag lika gärna hoppas på att den hjälper lite mer igen

Ibland måste man prova olika vårdtyper för att hitta rätt behandling. Det är samma inom tex smärtvård. Man vet inte vad som kommer funka alltid innan man testat. Men då måste man ju dit.
Och det tror jag din mamma gärna hjälper dig med.
Ber jag henne så hjälper hon, men jag märker att hon verkligen inte hinner/orkar egentligen för hon har redan så mycket så därför vill jag inte be om ännu mer. Hon hade verkligen fått hålla i allt då eftersom jag inte kommer att klara att göra någonting

Sitter bara och tänker på hur mycket lättare det hade varit med färre marsvin. Det är verkligen inte roligt alls med marsvin just nu utan de ger bara bekymmer och ännu mer ångest och förtvivlan. Men jag är helt låst och kan inte göra någonting nu utan oavsett vad jag skulle vilja göra så måste jag vänta i veckor och all väntan är outhärrdlig. Hela mitt liv går ut på att vänta

Det behöver du inte göra! För det är du inte. Du är sjuk. Det är en helt annan sak.
Och vi är många som varit sjuka på samma sätt här. Så ärdu dum är vi alla också det.
Jag håller med. Jag har suttit i en liknande sits som du @Lyan . Inte ett skit funkade tills den dagen jag fick rätt preparat. Och jag var verkligen inte handlingskraftig varje dag för att nå dit. Det är en sjukdom, annars mår man inte på det sättet.

Sitter bara och tänker på hur mycket lättare det hade varit med färre marsvin. Det är verkligen inte roligt alls med marsvin just nu utan de ger bara bekymmer och ännu mer ångest och förtvivlan. Men jag är helt låst och kan inte göra någonting nu utan oavsett vad jag skulle vilja göra så måste jag vänta i veckor och all väntan är outhärrdlig. Hela mitt liv går ut på att vänta
Kan någon hjälpa dig med marsvinen? Varför kan du inte ha färre?

Jag håller med. Jag har suttit i en liknande sits som du @Lyan . Inte ett skit funkade tills den dagen jag fick rätt preparat. Och jag var verkligen inte handlingskraftig varje dag för att nå dit. Det är en sjukdom, annars mår man inte på det sättet.
Skönt att du mår bättre! Jag vet inte om jag klarar att gå igenom fler mediciner med alla biverkningar och besvikelser som följer med. De jag äter nu funkar ju ibland, jag fattar inte varför de inte funkar hela tiden

Kan någon hjälpa dig med marsvinen? Varför kan du inte ha färre?
Nej, ingen som kan hjälpa. Jag kan inte sälja dem för just nu är de under behandling som ska hålla på i sex veckor och om jag ska sälja hanarna så behöver de kastreras först och det är en jättejobbog process

@Lyan, jag har inte ens träffat dig, men jag önskar VERKLIGEN att jag kunde hjälpa dig på något sätt.

Sannolikheten är rätt stor att det finns flera bland dina vänner och din familj som också gärna vill hjälpa, om du frågar.
Tack.
Vill vill de säkert, men de har tillräckligt med sina egna liv.

Han kan inte hjälpa, han har tillräckligt med sina egna problem. Vi har inget "riktigt" förhållande utan träffas bara när vi mår bra

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 244
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 146
Senast: Humla
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 318
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Inspirerad av tråden om att det blivit tråkigare (och lite orolig att jag skapat en sådan här tråd förr) tänkte jag att det kunde vara... 2
Svar
35
· Visningar
1 455
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka