Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ångesten minskar när jag väger mindre för då behöver jag inte ha ångest över det. Jag vet att jag är alldeles för utseendefixerad, men utseendet är typ det enda positiva jag har.Jag tycker du är hård mot dig själv. Vad gör det egentligen om du väger några kilo mer? Din kropp mår inte dåligt av det.
Vi tjejer behöver rent av ha lite kroppsfett för att våra hormoner ska fungera och vi må bra.
Och du behöver ju äta för att orka.
Jag förstår att du inte orkar pga ångest. Men om du dessutom inte äter ordentligt orkar du inte med ångesten lika bra, eller annat.
Det tar enormt mycket energi att ha ångest.
Att fokusera så mycket på din vikt när du i övrigt inte mår bra tror jag bara får dig att må ännu sämre.
Jag vet hur det är att vara hungrig hela tiden. Jag har också gått på sån medicin.
Det är jättejobbigt.
Men försök iaf tillåta dig att äta de mål du behöver för att må bra. Det blir än värre om du inte gör det och sen hetsäter annat. Då blir man ledsen på sig själv.
Bättre att tillåta sig själv x antal bra måltider per dag.
Och skita i att väga sig. Fokusera på hälsan bara.
Ångesten minskar när jag väger mindre för då behöver jag inte ha ångest över det. Jag vet att jag är alldeles för utseendefixerad, men utseendet är typ det enda positiva jag har.
Jag vet inte hur jag ska kunna lösa det med maten för jag är hungrig jämt, till och med när magen är proppfull så är jag ändå hungrig. Om jag skulle äta det jag hade "behövt" för att må bra psykiskt runt maten så hade jag varit jätteöverviktig. Så jag måste välja vilken ångest jag ska ha, ångest för övervikt eller ångest för att jag inte kan äta det jag vill.
Jag önskar att jag hade kunnat vara så aktiv som jag var tidigare men både orken och ångesten hindrar mig. Tidigare så var jag heller inte lika hungrig som nu och gick heller inte upp i vikt lika lätt.
Jag har inte så mycket att erbjuda eftersom jag nästan aldrig orkar något. Jag har vänner som tycker om mig och jag vet att många marsvinsmänniskor uppskattar mig men det är som att jag är två människor. En som andra ser och den som jag ser. Den som jag ser är den som stämmer eftersom det är jag som måste leva med mig själv och alla mina svagheter som jag inte visar andra.Jag tror du måste förstå hur mycket mer du har att erbjuda än ditt utseende. Du verkar både intelligent och snäll tex.
Ja, jag förstår det där med hungern. Jag blev inte heller mätt hur mycket jag än åt och var alltid vrålhungrig då jag gick på en viss medicin. Det var jättejobbigt. Så jag känner med dig!
Det är en svår sits du sitter i. Och jag vet inte riktigt hur jag ska kunna hjälpa.
Men jag hoppas du iaf kan få lite lättnad av att prata med oss. Och att det framöver lugnar sig för dig.
I den klassen jag ställer mest i så bedöms deras kropp, skötsel och temperament. Sedan finns det andra klasser där de bedöms efter sin rastypiskhet men det flesta av mina är petdjur (blandraser) så jag brukar inte ställa i de klasserna.Vad bedöms på utställning? Hade varit intressant att veta![]()
Varför ser jag så smal ut på foton när jag inte är det i verkligheten?
Överlag är det nog rätt så bra faktiskt. En del saker som är jobbiga men jag känner mig rätt "neutral", varken åt det hypomaniska eller depressiva hållet.@Lyan trevligt att du skriver igjen, var ett tag sedan nu. Hur är det med dig?
Sedan undrar jag en sak - mår du bättre eller sämre av att fundera över din vikt.....? Jag gissar att det finns massor med bättre saker att lägga energi på än att fokusera på hur mycket du väger.Vet att du sagt tidigare att det är viktigt för din självkänsla, men försök istället uppskatta dig själv för vem du är, inte hur du ser ut. Du verkar vara en smart och trevlig person med många bra sidor oavsett om du väger 64 eller 68 kg.
![]()
Du FÅR bli arg, men det tar onödigt mycket energi att gå runt och vara irriterad på folk som egentligen bara vill väl. Om din mormor hade skrivit här hade hon förmodligen fått höra samma sak.![]()
Kan hon ha börjat bli dement?Funderar över en sak. I början av tråden så var det en diskussion om att det var fel av mig att vara irriterad på mormor när hon "korsförhörde" mig. I förrgår när jag handlade till henne så blev det ett missförstånd eller så hörde jag fel, jag vet inte för jag fick ingen chans att reda ut det för så fort jag ifrågasatte så blev hon arg på mig och jag fick inte ens fråga färdigt för att få reda på vad som blev fel. Varför får hon bli arg på mig men jag får inte bli arg på henne?