Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
De pratar med henne
Det är ett otroligt märkligt betende av dom O_o

Men jag förstår att du blir avundsjuk, det blir jag på saker som hänt flera år sedan. Min styvsyster och jag har i princip samma problematik, mat, självskadning ångest osv. När i bodde tillsammans var jag 12 och hon runt 16, hon var sjukt snygg och det tycker jag än, smal och det var något som alltid fick uppmärksamhet, om hon gått ner ett gram påpekade föräldrarna, min mamma och hennes pappa, det.
Nu flera år sedan har jag ännu inte fått en sån reaktion ur dom. Jag gick ner 10kg hyffsat fort, dock var jag knubbig. Inget har påpekats och det gör så ont.

Jag är rätt säker på att din familj vet om dina problem om än lite, och kanske inte vill trigga dig mer genom att prata om det, att ge dig bekräftelse att fortsätta tex.
Men jag vet hur det känns.

Det är ett otroligt märkligt betende av dom O_o

Men jag förstår att du blir avundsjuk, det blir jag på saker som hänt flera år sedan. Min styvsyster och jag har i princip samma problematik, mat, självskadning ångest osv. När i bodde tillsammans var jag 12 och hon runt 16, hon var sjukt snygg och det tycker jag än, smal och det var något som alltid fick uppmärksamhet, om hon gått ner ett gram påpekade föräldrarna, min mamma och hennes pappa, det.
Nu flera år sedan har jag ännu inte fått en sån reaktion ur dom. Jag gick ner 10kg hyffsat fort, dock var jag knubbig. Inget har påpekats och det gör så ont.

Jag är rätt säker på att din familj vet om dina problem om än lite, och kanske inte vill trigga dig mer genom att prata om det, att ge dig bekräftelse att fortsätta tex.
Men jag vet hur det känns.
Jag vill inte bli avundsjuk men jag kan inte hjälpa det. Mormor nämnde någon gång att jag har gått ned lite men det är längesedan nu. När jag var tonåring kommenterade mamma och pappa en gång att jag hade gått ned när jag gick ned 3kg men inget nu. Försökte ju prata med mamma häromdagen men vet inte hur mycket som gick fram men tog bara upp hetsätningen. Min vän däremot har sett det och oroar sig och det känns skönt att känna mig sedd. Och det triggar mindre att gå ned i vikt än när familjen inte reagerar

Jag vill inte bli avundsjuk men jag kan inte hjälpa det. Mormor nämnde någon gång att jag har gått ned lite men det är längesedan nu. När jag var tonåring kommenterade mamma och pappa en gång att jag hade gått ned när jag gick ned 3kg men inget nu. Försökte ju prata med mamma häromdagen men vet inte hur mycket som gick fram men tog bara upp hetsätningen. Min vän däremot har sett det och oroar sig och det känns skönt att känna mig sedd. Och det triggar mindre att gå ned i vikt än när familjen inte reagerar
Nej ingen vill ju vara avundsjuk, eller jo jag kan vilja vara det ibland när jag mår dåligt just för att då finns ju inget annat i mitt liv och huvud än att gå ner i vikt.
Fick en ryslig kommentar av sambon idag så den kommer jag älta i evigheter just för att trigga mig själv. Urlöjligt egentligen.

Men håller med, känns verkligen som att folk inte bryr sig ett skit.

Jag var den som åt mest godis vid Melodifestivalen :( Såklart. Men jag slutade faktiskt med abilify när jag läste det om hetsätingarna och shoppandet så idag är tredje eller fjärde dagen utan och idag kunde jag äta både havregryn och bröd utan att smälla i mig hela påsen även om båda satte igång suget rejält.

Har provat att steka kött också och det kommer inte att funka. Mår illa av hur det luktar i lägenheten efteråt. Nästa försök blir lax i ugnen.

Vet att man inte ska sluta med mediciner utan att prata med läkaren först men min förra läkare lät alltid mig göra det som kändes rätt för mig

Men håller med, känns verkligen som att folk inte bryr sig ett skit.
Det här är ett antagande bäddat för att trigga fortsatt jobbiga känslor.
Det KÄNNS som att folk inte bryr sig. Men ÄR det verkligen så, eller blev det självfokuserande tolkning nu?

85% av missförstånden bottnar i tolkningar av vad man tror andra menar.

Och 85% av de missförstånden bottnar oftast i att man tillskriver människor en högre nivå av intention än vad som faktiskt fanns. Dvs man bortser från att människor omedvetet är idioter :)

Kämpar verkligen mot suget nu. Har redan misslyckats tidigare idag när jag tryckte i mig sex mackor. Åt lax för jag var hungrig men trots att jag inte är hungrig nu så blev suget ännu värre av att äta :(

Kämpar verkligen mot suget nu. Har redan misslyckats tidigare idag när jag tryckte i mig sex mackor. Åt lax för jag var hungrig men trots att jag inte är hungrig nu så blev suget ännu värre av att äta :(

Det kan vara pga godiset i går kväll. Det gör inget om du äter 6 mackor, om det vore utspridd över dagen så vore det en helt normal mängd. :) Jag äter oftast 3-4 mackor bara till lunch, så om man har et par till frukost eller kvälls blir det ju 6 stycken. Ingen fara med det alltså.

Det kan vara pga godiset i går kväll. Det gör inget om du äter 6 mackor, om det vore utspridd över dagen så vore det en helt normal mängd. :) Jag äter oftast 3-4 mackor bara till lunch, så om man har et par till frukost eller kvälls blir det ju 6 stycken. Ingen fara med det alltså.
Ja, kanske det.
Nej, precis. Hade det varit över hela dagen hade jag inte brytt mig men nu blev det alla på en gång och sedan blev jag ju hungrig igen. Jag lyckades igår kväll :bump: åt bara ett glas med havregryn och mjölk för att jag var hungrig innan jag gick och la mig och det blev inte tre som det brukar bli! Så igår åt jag sex mackor, potatis och sås, äpple, en ask småtomater, lax, ett glas med havregryn och mjölk, varm o'boy och en väldigt massa isbergssallad för att ha något att tugga på. Låter det bra?

Ja, kanske det.
Nej, precis. Hade det varit över hela dagen hade jag inte brytt mig men nu blev det alla på en gång och sedan blev jag ju hungrig igen. Jag lyckades igår kväll :bump: åt bara ett glas med havregryn och mjölk för att jag var hungrig innan jag gick och la mig och det blev inte tre som det brukar bli! Så igår åt jag sex mackor, potatis och sås, äpple, en ask småtomater, lax, ett glas med havregryn och mjölk, varm o'boy och en väldigt massa isbergssallad för att ha något att tugga på. Låter det bra?

Ja, det låter super, massa nyttig mat ju. :up: Jättebra att du lyckades låta bli att överäta på kvällen.

Du skulle kunna testa att äta laxen tillsammans med potatis och/eller sallad, så blir det en «riktig» middag, tror inte du skulle bli hungrig/sugen igen lika snabbt då. :)

Ja, det låter super, massa nyttig mat ju. :up: Jättebra att du lyckades låta bli att överäta på kvällen.

Du skulle kunna testa att äta laxen tillsammans med potatis och/eller sallad, så blir det en «riktig» middag, tror inte du skulle bli hungrig/sugen igen lika snabbt då. :)
Jag är jättestolt :D hoppas att jag lyckas idag också!
Jag tyckte att det funkade rätt bra att dela upp dem för då blev det två nyttiga mindre mål istället för ett stort. Jag vill äta hela tiden även om jag är mätt så många små mål är nog bättre

Men jag vill ju att det ska vara roligt, och att hundarna tycker att det är roligt. Ping älskar att leka, men jag tycker inte att det är roligt längre så jag glömmer bort att leka med henne. Jag orkar knappt kela med dem. Poppy vill ingenting utom promenader och nu vill hon inte ens det, hon vill bara hem. Jag köpte Poppy mycket för att de skulle ha kul med varandra men de accepterar varandra och inte mycket mer. De leker i princip aldrig med varandra och Poppy vill nästan aldrig leka alls. Hon går inte att träna heller för det finns inget att belöna henne med. Så fort jag vill göra något annat än rent kel så går hon under bordet

Inne på tredje dagen utan godis och nu är det ganska svårt men inte alls den paniken jag kände medans jag åt abilify. Jag kan också låta bli att länsa skåpen på allt ätbart. Saften hjälper faktiskt mot det värsta suget men det blir en väldig massa toaspringande :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 201
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 145
Senast: Humla
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 315
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Inspirerad av tråden om att det blivit tråkigare (och lite orolig att jag skapat en sådan här tråd förr) tänkte jag att det kunde vara... 2
Svar
35
· Visningar
1 452
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka