lyckligt slut?

E

empty

nu ligger tyson, tajger och pipen och sover i en enda stor hög i buren. vilken underbar syn!

tajger och pipen introducerades till fullo på fyra dagar och igår accepterade även tyson lilla pipen.

ang. tyson så blöder hon näsblod ibland, ibland inte. ibland är hon helt röd och kladdig runt nosen, ibland helt ren. jag har kontrollerat att det inte är något sår, utan blödningarna kommer från nosen.
fick tag på vet tidigare i veckan men hon ville inte skriva ut något eftersom hon var i ganska dåligt allmänskick när hon hittades efter sin lilla 'utflykt' :crazy:
hon tyckte att jag skulle avvakta och se hur näsblödningarna uppträder i fortsättningen.
tydligen är cancer vanligt hos gerbiler också, inte bara tamråttor och möss.
trasselsudds trassel hade ju cancer?

skulle det visa sig att tyson inte blir bra så tyckte hon att jag skulle överväga avlivning framför utdragen behandling som på sikt är utsiktslös - vad som ytterligare talar för avlivning om hon blir sämre är åldern på tre år.
något jag inte tycker är så högt egentligen, jag har haft två gerbiler som båda blev 5 år :confused:

men just nu njuter jag bara av de tre små tjejerna som kämpat i flera timmar med att bygga ett jättefint bo av en kasserad tubsocka :love:
 

Liknande trådar

E
Övr. Djur problem med \"djävulsgerbil\" (LÅNGT) *ledsen* igår var jag tvungen att flytta tyson till en egen bur eftersom hon är så j*vla dum mot...
2
Svar
34
· Visningar
3 733
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 504
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp