Aliide

Trådstartare
Finns det någon här som tävlar i Lydnad? Gärna högra klasser.. Jag är väldigt intresserad av just lydnad och skulle vilja messa med någon under en period. Just för att trassla upp alla frågor och funderingar :crazy:
 
Har du vart inne på vovve.net's forum? Där kan man hitta det mesta inom hundmänniskor och raser! Tror t o m att det finns en Beauceronuppfödare där! :)
 
Jag håller på med lydnad, och får mycket hjälp genom att disskutera på Västerviks Brukshundsklubbs hemsida. :bow:
 
Med Tollare va? Dom är så fina, så fina :love:

Jag och min GD ska minsann tävla ELIT i allt vi.. :angel: ;)
 
Ååh så bra! Du är nu utsedd som bukes egen "Fråga Albert" expert! :bow: ;) :angel: Suveränt! Här kommer första frågan:

Hej! Jag är en tjej på *hrm* *viskar* 27 somrar och jag har ett problem. :D ;) Min schäfertik har inte alls förstått detta med att backa. Tja, det är väl snarare så att jag inte riktigt förstått hur jag ska förklara det för henne. :angel:Hur kommer jag tillrätta med det? Hon kan fot riktigt bra. Jag har fått tipset att ha hunden framför mig och att gå emot henne, men då sätter hon sig bara. :smirk: Att ha henne fot och så ta ett steg bakåt resulterar bara i att hon går ett varv runt mig och sätter sig fot på nytt.

Hon går nämligen bakom mig och in fot, vilket jag troligen ska lära om. Vill att hon ska komma in direkt på v. sida.

Några förslag!? :D :D
 
hä hä, här kommer en till. medan vi väntar på plats på brukshundklubben tränar vi lite hemma. men hur får jag hunden att sitta fint fot efter inkallning? han flyttar gärna ut rumpan för att om möjligt sitta framför mig...
 
Använd gärna kortkoppel, stå med t.ex. en vägg på din vänstra sida med hunden mellan dig och väggen, börja med ett steg framåt börja sedan backa utan att stanna upp så hunden sätter sig, hjälp till med kopplet så att hon inte går runt.
Sen är det som vanligt, belöna fram rätt beteende, börja med ett halvt steg bakåt, lägg gärna till ett kommando (back), vänta med belöningen, o.s.v
mvh
Albert
 
Träna mycket position och belöna endast rätt pos.
Med att träna position menar jag att inte gå så mycket utan mycket vändningar på stället, backa, stegförflyttningar m.m.
mvh
Albert
 
Tack! Ska träna så, så får vi se om resultaten kommer smygande. :)
 
Nedrans, jag som blev så glad när jag hörde någon fråga om tollare!

Hoppades för en gångs skull att jag inte var ensam om att tävla eliten med en liten röd! :D

Fast kelpie är också trevliga. Har du working eller "vanlig"?

/
Susanne
 
FAN! Det är er två jag alltid blandar ihop som tävlar i Elit, med Tollare. Jag vet att EN gör det, men sen när han nu börjar skriva att han gör det.. Då vart jag konfunderad.. Det måste ju vara Tollaren då tänker jag... :D
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Denna fråga är kanske lite uttjatad men skulle ändå vilja veta om det verkligen är skillnad i arbetsvilja mellan...
Svar
12
· Visningar
1 343
Senast: Is
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 170
Senast: tuaphua
·
Hundträning Behöver lite input angående tänk kring vår unghund. Galningen är nu 19 månader och jag sliter mitt hår. Vi har inriktat oss på...
Svar
17
· Visningar
1 706
Senast: Nordthor
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 274
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Omplacera problemhund?
  • Tråden för spår
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp