Lydnads Klass l

Sv: Lydnads Klass l

Det ar SBK jag tittat pa... men insag inte att SKK ocksa har tavlingar. (confused ar ordet:crazy:)

En till fraga, jag har inte hittat nagot stalle (annu i alla fall) dar jag far reda pa hur langt i forvag man maste anmala sig... OCH.. jag har forstatt att man inte nodvandigtvis far tavla aven om man ar anmald (jag sag att det lottas pa nagot satt:confused:) Om jag absolut vill forsoka ta de tre deltavlingarna under sommaren ar det bast att jag anmaler mig till flera (jag kan ju ocksa behova en eller tva att trana innan vi fixar det) Hur manga maste jag anmala mig till for att ha chancen att komma med?

Tre veckor i förväg ska anmälan och betalningen vara inne.

Jag har aldrig blivit bortlottad från lydnadstävling (någon annan??) så där tror jag inte du behöver vara orolig. Oftast är det i brukset där de har begränsat antal platser som man kan bli bortlottad.

Vill du ha LP1 så gäller det att du har förstapris i tre klasser, så om du vill testa på 1-2 ggr så är väl en 5-6 tävlingar lämpliga isåfall.

Lycka till!! :)

Jag slänger in en snabb fråga (hoppas det är ok TS); måste hunden ha gjort MH för att man ska få starta i spår?

Himla bra tråd för övrigt, vi tänkte debutera i lydnad under året så :)

Jag slänger in en snabb fråga (hoppas det är ok TS); måste hunden ha gjort MH för att man ska få starta i spår?

Himla bra tråd för övrigt, vi tänkte debutera i lydnad under året så :)

Ja. (gäller ej apellen för hund under 18 månader)

Kul med lydnaden. Mindre kul att ni antagligen kör om mig och Sami på ett par månader. Skulle skaffat en jäkla sheltie istället för spets:devil:

Läser du inte svaren du får innan du frågar mer ;-) (haha)

Såhär svarade jag dig i inlägg#4
För utlandsägd hund ska kopia av registreringsbeviset medfölja anmälningen till tävlingen. Ang medlemskap så ska föraren vara medlem i arrangerande klubb eller i av SKK godkänd utländsk klubb.

;)

Hahaha :D. Säg inte det heller, tålamod är inte Lovis starkaste sida ;). Iofs brukar platsliggningen gå bra så länge man har ett vakande öga på henne så att säga, men så fort man glömmer det så är hon uppe och gör nåt annat roligare :p. Du får skaffa sheltie nästa hund!

Då var det som jag trodde iaf då, blev osäker för att folk började babbla om just apellen. Snark, för det finns ju såå många MHn överallt jämt.

Hahaha :D. Säg inte det heller, tålamod är inte Lovis starkaste sida ;). Iofs brukar platsliggningen gå bra så länge man har ett vakande öga på henne så att säga, men så fort man glömmer det så är hon uppe och gör nåt annat roligare :p. Du får skaffa sheltie nästa hund!

Då var det som jag trodde iaf då, blev osäker för att folk började babbla om just apellen. Snark, för det finns ju såå många MHn överallt jämt.

Haha..Tur att man i klass 1 får stå och stirra på hunden i platsliggningen iaf. Blir värre i tvåan..;)

Samis starka sida är ju att när han väl lärt sig något (må det ta något år) så sitter det stenhårt. Man får ju vara tacksam för det iaf:)

Är lite sugen på sheltie då och då, men nästa hundtroligtvis en kelpie:)

Jag hade tur och kom med på ett MH (olandstrakten) som hade platser kvar, annars har jag förstått att det ska vara svårt att komma med i dessa trakter. Lättare i mina hemtrakter (där jag hade tänkt att gå) där de mer eller mindre jagar folk som vill gå MH..

Senast ändrad:

Åh, dom är också himla fina. Har inte träffat någon "på nära håll" men det finns ju några i agilityn som man ser iaf ^^.

Förhoppningsvis så har jag tur och kommer med på ett MH som min fd ridinstruktör och collieuppfödare anordnar. Min "andra" klubb verkar inte har något alls i år vad jag kan se :(. Å andra sidan är jag inte jätteinsatt...

Tänkte bara tillägga att alla dina ingångar måste se likadana ut. Dvs om du väljer att hunden först ska sätta sig framför dig innan den intar fotposition i tex inkallningen så är det den ingången du måste ha i hoppet också.
I Lk 1 så är det ju bara två moment med ingångar men i de högre klasserna gäller ju också detta vid apporteringarna.

Lycka till!

Läser du inte svaren du får innan du frågar mer ;-) (haha)

Såhär svarade jag dig i inlägg#4
;)

Hoppsan, sorry about that.:grin: men som jag sa... 'confusion' ar namnet for dagen. Apell, vad ar det?

Vi kan inte tavla under lop, eller hur? Jag raknar med att hon kommer i lop medan jag ar i Sverige sa dar faller nagra veckor bort. Jag ser fram emot tavlingar i ny miljo.:D

Tack for fortydligen om inganar... det hade jag formodligen raknat ut, men livet blir sa mycket lattare nar man VET.

Liknande trådar

Övr. Hund Min sambo ( och darmed ocksa jag) har en aldre labrador korsning sedan 4 ar tillbaka. Nar sambon forst fick ta over henne var hon...
Svar
6
· Visningar
979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sängproblem...
  • Bästa ögoncreme
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka