Lyhörd lägenhet

Migo

Trådstartare
Jag håller ju på att renovera upp min nya lägenhet, klar för inflyttning 1 Maj.

I helgen flyttade familjen in som har lägenheten under mig (2- fam hus). Och jädrar vadlyhört det är! Jag hörde deras konversationer som om de satt i mitt eget kök:crazy:
Är det sånt som kommer bli bättre när jag fått in alla möbler tror ni?
Jag kommer ha mattor på större delen av golvytan, draperier för några av dörrarna ( i min entre är det en tunn trädörr utan isolering som leder rakt in i deras kök. Där kommer jag hänga upp först en tjock yllefilt och sen ett snyggt draperi utanför. Lite bättre må det ju bli...).

Vad mer kan man göra för att minska lyhördheten? De har ett barn på två år som skrek större delen av tiden jag var där igår, känns inte så kul att leva med det ljudet:crazy:

/migo
som inte vågar låta om hon tror att grannarna hör...
 
Sv: Lyhörd lägenhet

Bättre lär det nog bli, men du kanske inte kommer slippa det helt. Bortsett från illbattiga tvååringen är det väl roligt att höra vad folk pratar om? ;)
 
Sv: Lyhörd lägenhet

Jo, det är jätteroligt att lyssna på vad folk pratar om, MEN stackars TS får ju leva med att grannarna även hör henne..
 
Sv: Lyhörd lägenhet

Precis:crazy:

Jag spelar gärna musik, sjunger eller hittar på nått annat för att inte höra dem- men det hela innebär ju att jag aldrig kan leva och röra mig i mitt eget hem utan att grannen hör allt. Och hur mycket hänsyn ska man visa?
Jag kommer hem vid 22-23 på kvällen och har då inte ätit på ca 10 timmar, får man laga mat? Spola i kranar?
Jag har en vän som jag pga vissa omständigheter pratar med i tfn nattetid, dvs det kan ringa kl 05 på morgonen... Ska jag sluta prata med en av mina närmsta vänner för att inte störa grannen?

Får innerligt hoppas att mattor gör susen:crazy:
 
Sv: Lyhörd lägenhet

Stackare :crazy:

Det är superlyhört där jag bor också. Grannen under mig är rätt högljudd så när han hostar på nätterna låter det som om han ligger bredvid mig i sängen.

Lite skillnad har det gjort med mattor men inte mycket..

Jag har tänkt att det är värst för dem för mina ungar är rätt så livliga men sover ju på nätterna. Pinsammast var när jag hade en rätt högljudd kk hemma häromsistens :o
 
Sv: Lyhörd lägenhet

Jobbigt, kanske blir bättre med lite möbler men beror ju på hur väggarna är isolerade. Själv är våra väggar väldigt lyhörda, suck. Och har råkat få jobbiga grannar som spelar typ hela kvällen och har fest 3 ggr i veckan. Får banka i väggen konstant eftersom vi inte ens kan titta på teve när de spelar:mad: Känner mig som en gammal kärring, men det är bara så jobbigt!
 
Sv: Lyhörd lägenhet

Nu har jag ju bara granne under, eftersom det är ett tvåfamiljushus. Vette sjutton om jag ens genomfört flytten om jag dessutom hört "sidogrannar"...

Basilika:
Man får alltså börja välja partner efter hur mycket de låter: "är du högjudd? Nej, tyvärr, då går det inte..."

Jag ska lägga in ett klickgolv också i ena rummet, hoppas hoppas att alal lager gör nån liten nytta...
 
Sv: Lyhörd lägenhet

Hehe :)

Jag bor också i tvåfamiljshus med granne under.

Vad gäller golv så kan jag meddela att det gör stor skillnad. I ett rum och ett kök är det minst ett lager golv på det gamla trägolvet och där hör jag inte vad grannarna säger, det skakar bara i mitt golv när de går :D
 
Sv: Lyhörd lägenhet

låter lovande, kanske värt att investera i klickgolv till alla rummen..:p
 
Sv: Lyhörd lägenhet

Ska du lägga klickgolv kan du väl lägga in nåt extra lager med isolering samtidigt? :idea: Fast det kanske blir väldigt dyrt... :crazy:
 
Sv: Lyhörd lägenhet

Eftersom det inte är min lght, så vill jag inte punga ut med allt för mycket... Det blir ca 4000 om jag lägger golv överallt... Sen tror jag att det är lite dumt att ha för tjockt underlägg? det kan röra sig för mycket mm.
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 683
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 065
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Jag är med i ett väldigt spännande projekt på jobbet och det bästa stället att vända sig till för att få inspiration är förstås Buke...
Svar
9
· Visningar
731
Senast: majola
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 530
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp