• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nova
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 61
  • Visningar Visningar 3 853
Sv: Lyx

Helt klart ridhus! Gärna ett sådant som vi har 5 min bilväg härifrån, det tror jag är 25x80 m, i limträstomme, med läktare och kafeteria, fönster och ja det är assnyggt!

annars spolspilta med varmvatten (fast det kommer vi bygga) eller skrittmaskin

Om det bara gäller inne i stallet så blir det utan tvekan VARMVATTEN!!

Om det gäller helheten så väljer jag en ridbana framför varmvatten..

Varmvatten kan jag ta från huset vid behov... men en ridbana med belysning vore underbart under den mörka tiden på året.... slippa rida ut i beckmörkret på kvällarna....

Har hästarna hemma och det är typ två, visserligen rätt stor, boxar i samma stall som femton tjurar... Jag saknar en riktig uppställningsplats där jag kan borsta ordentligt! Är lite trångt nu...

Hm lite mer belysning i stallet hade INTE skadat. Mockar man på kvällen ser man knappt vad man gör :eek: :rofl:

Annars så är det väl vatten inne i stallet,paddock (gärna belyst)
Skulle man fortsätta så skulle det väl inte vara fel mer varmvatten,spolspilta,ridhus och en gång som är bredare än 1 meter.

Vi har det mesta men solarium skulle inte vara helt fel! Och större, bättre hagar!

Det lyxigaste vi har är väll ridhuset. Visserligen är det kallt därpå vintern också ju, men det är ändå skönt att kunna vara inne och under tak när det är som allra kallast, blåsigat och regnigast osv. ute.. skönt med tak över huvudet rättare sagt...

Tycker också jag har lyx att vi har våran banvall precis intill anläggningen som går utmärkt att rida ut på utan att man behöver passera den trafikerade vägen...

"Lyxigheter" som ev. kommer är skrittmaskinen - "vi" (eller snarare stallägarna ;) ) har en men vet inte riktigt vart de ska ställa den. Klubben äger även tvättmaskiner för hästtäcken & en kross för havre & korn men just nu har vi ont om plats under tak osv.
så detta är saker som inte kommer till nytta just nu :(

Spolspilta har vi med, med varmvatten inte i mitt stall, men i stallet som ligger typ 10 meter ifrån :p Också lyx ;)

Oj... blev visst många saker i alla fall... :p

*knappstöld*

Lyx vore att flytta tillbaka till gamla stallet som har ridhus. Och att det låg närmare.

Haha nu kom jag på ännu mer lyx för det :p
Jag har bara en väg mellan vårt hus och stallet så jag där på två minuter typ.
Så det är extremt jätte super nära och bra. Och så har vi vattenkoppar i alla inneboxar också. uteboxarna ska snart få det med för de månaderna då det är tillräckligt varmt att ha de på.

Jag är ganska nöjd med stallet ;)
Vi har spolspilta med varmvatten och infravärme, skrittmaskin, ridhus på 26x62, breda gångar... Det vore isf en ordentlig paddock (vi har en, men varför använda den när vi har ett stort ridhus med halva väggar, så den är en hage nu :p ....) och att ridklubbens anläggning med gräsbana, dressyrbana, gummiflisbana och 2 paddockar skulle vara liiiite närmare (nu är den 10 min skritt från stallet, hade ju varit skönt om den var 100m ifrån :p )

Kan ju tillägga att jag också abra betalar 1950 för det stallet :angel:

Nackdelen är dock att jag har 18 km dit, och det tar minst 45 min med min 30 moppe....

hmm, duschspilta med varmvatten har vi redan, två stycken... Ridbana har vi också.. ( och nära till ridhus) toalett har vi, skrittmaskin också B) :D
En rundcorall har vi också :) (longeringsvolt om man vill kalla det så)Där vi har hästarna är det skit bra:D nära från stan och typ billigaste stallet;D jätte fina stall osv:D hur nöjd som helst:D

Jag skulle nog vilja haft hmm... Kanske nån som mockar varje dag :D ? Näe jag vet faktiskt inte, eller jo :D Bra hinder:D

Vi har både spolspilta och varmvatten, men slangen har hysteriskt många hål! Så lyx just nu är en ny, hel slang! Toalett vore inte heller helt fel. Och täckeshängare på boxarna till vinterns alla täcken...

;)
Vill inte säga vad det heter, men det är det ENDA stallet som är så nära gräsbanan i Halmstad (inte HFK'S, utan den andra som är lite utanför stan) som dessutomhar ridhus.... :angel:

popeye skrev:
varmvatten och ridhus ser jag som nödvändigheter :angel:

Där håller jag med... ;) Så jag säger - lyx är lika med toa, gärna med dusch, omklädningsrum och hela köret. Jag är lite trött på utedass! :crazy:

ridhus, vi har redan ridbanan, spolspillta me varmvatten, mm mm men inge ridhus än..

en padock, här är det åkrar och andra fält som gäller när man ska rida, även en gräshage går bra när det är fint i marken... men som tur är har vi nära till ridhus och paddock som mina föräldrar gärna kör mig till, eller så kan jag rida bort till min kompis paddock, fast den ligger en halvmil bort....

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden har fått hotspot och därmed tratt. Självklart är allt elände just nu. Hon tycker hon knappt kan röra på sig och fattar inte hur...
Svar
11
· Visningar
973
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
875
Senast: TinyWiny
·
Hemmet Ska sälja min säng i helgen och de var fläckar på bäddmadrassen. Testade vatten blandat med bikarbonat och lät suga in men blev inget...
Svar
17
· Visningar
794
Senast: SaraXX
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 089

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka