Bukefalos 28 år!

Män som ratas på Tinder - ett potentiellt samhällsproblem?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kvinnor är mer restriktiv med sina likes och en större andel män på dejtingsiter.

Ja, du höll inte med om att kvinnor ska sänka sina krav som jag tolkade? Min motfråga var då varför inte kvinnor i lika stor utsträckning vill träffa män med lägre utbildningsnivå än dom själva?
Om de flesta kvinnor generellt redan är högre utbildade än män så borde det väl medföra att de redan träffar män med lägre utbildning?
 
Själv förstår jag inte varför männen på tinder anstränger sig lite. När jag var där så hade de flesta inte någon presentation, många hade inte någon bild eller dålig bild. Om vi matchade fick jag mest ställa frågor och få korta svar tillbaka. Men det är som att männen tror att det räcker med att bara swipa på så många som möjligt.
Jag drog aldrig höger på de utan bild eller presentation.
Varför lägger inte männen mer tid på att framställa sig själva positivt? Det är det jag tror ger framgång- inte att swipa höger på så många som möjligt.

Jag har samma upplevelse när det gäller kvinnor. De flesta saknar helt pres , många saknar helt bild också eller har nån random bild.
 
Ja. Men nu gällde artikeln de män som säger att de aldrig får napp på Tinder. Om man anser att man aldrig får det kan det ju vara en idé att lyssna på de kvinnor som är där och få tips om hur man ska göra sig mer attraktiv.
Ja, det kanske borde finnas dejting coacher för män. Kanske skulle finnas en marknad?
 
Jag har samma upplevelse när det gäller kvinnor. De flesta saknar helt pres , många saknar helt bild också eller har nån random bild.
Om jag skulle utgå ifrån det så är män betydligt mer ytliga som enbart väljer utifrån utseende, de kanske borde sänka sina egna krav och se förbi ytan? Det finns väldigt många trevliga kvinnor som ständigt ratas för att de inte håller måttet utseendemässigt.
 
Så alla singelkvinnor, förutom de som är självvalt singlar, dejtar samma lilla klick högre utbildade då? Skriver de männen ut på Tinder antalet högskolepoäng så kvinnor vet vilka de ska rata? Själv har jag aldrig funderat över vilken hp en dejt har.
Behöver inte nödvändigvis vara så liten klick som är högre utbildade och det behöver bara vara högre utbildade än en själv så i slutändan blir det inte så liten klick.

Sen hur man hittar? Oftast syns det indirekt vilka som har högre utbildning och därmed oftast högre inkomst eller annan högre status.
 
Om jag skulle utgå ifrån det så är män betydligt mer ytliga som enbart väljer utifrån utseende, de kanske borde sänka sina egna krav och se förbi ytan? Det finns väldigt många trevliga kvinnor som ständigt ratas för att de inte håller måttet utseendemässigt.
Varför skulle inte kvinnor gå på yta på Tinder ?
 
Om jag skulle utgå ifrån det så är män betydligt mer ytliga som enbart väljer utifrån utseende, de kanske borde sänka sina egna krav och se förbi ytan? Det finns väldigt många trevliga kvinnor som ständigt ratas för att de inte håller måttet utseendemässigt.
Om man tittar på hur mycket mejl i princip alla kvinnor får så verkar det inte vara så utseendefixerat. Man kan få mer eller mindre men i princip alla utseenden får fortfarande mer mejl än en man med genomsnittligt utseende.
 
Män är väldigt utseendefixerade. På match kunde man förut ange önskad kroppstyp och vikt hos partnern. Majoriteten av männen har kryssat i smal som önskat hos partnern. När de angett önskad vikt var den låg och inte nära vad en genomsnittlig svensk kvinna i 40-årsåldern väger.
När jag kryssade i att jag var mullig så var jag blockad hos nästan hälften av männen.

Folk får önska vad de vill hos partner. Men blir så trött att det inte kommer fram att männen väljer ju själva bort mängder av kvinnor. Det är knappast så att män i allmänhet kan tänka sig vilken kvinna som helst.
 
Om man tittar på hur mycket mejl i princip alla kvinnor får så verkar det inte vara så utseendefixerat. Man kan få mer eller mindre men i princip alla utseenden får fortfarande mer mejl än en man med genomsnittligt utseende.
Det där stämmer absolut. Ett exempel från det riktiga livet: En av mina bästa vänner är relativt nyseparerad från ett riktigt svin. Tänk missbruk, våld, osv. Han förföljer henne dessutom och har stenkoll på vad hon gör. Hur som haver tänkte hon skaffa Tinder. Hon har ingen profilbild utan en bild på typ en häst. Hon har bara skrivit första bokstaven i sitt förnamn plus åldern då. Hon får mängder med matchningar trots detta!!

Jag tror att vi kvinnor har en annan självbevarelsedrift. Vi vill inte chansa på en anonym man som vi tycker inte ens försökt anstränga sig på Tinder. Han kan ju dessutom vara farlig, typ Anders Englund eller någon liknande.
 
Män är väldigt utseendefixerade. På match kunde man förut ange önskad kroppstyp och vikt hos partnern. Majoriteten av männen har kryssat i smal som önskat hos partnern. När de angett önskad vikt var den låg och inte nära vad en genomsnittlig svensk kvinna i 40-årsåldern väger.
När jag kryssade i att jag var mullig så var jag blockad hos nästan hälften av männen.

Folk får önska vad de vill hos partner. Men blir så trött att det inte kommer fram att männen väljer ju själva bort mängder av kvinnor. Det är knappast så att män i allmänhet kan tänka sig vilken kvinna som helst.
Att det finns män som gör det är väl ingen hemlighet men att alla gör det? Knappast. Det är inte som att kvinnor inte tittar på utseende det är bara att titta på prat om kroppar som diverse partners och potentiella dejter har haft i dejtingtråden.
 
Män är väldigt utseendefixerade. På match kunde man förut ange önskad kroppstyp och vikt hos partnern. Majoriteten av männen har kryssat i smal som önskat hos partnern. När de angett önskad vikt var den låg och inte nära vad en genomsnittlig svensk kvinna i 40-årsåldern väger.
När jag kryssade i att jag var mullig så var jag blockad hos nästan hälften av männen.

Folk får önska vad de vill hos partner. Men blir så trött att det inte kommer fram att männen väljer ju själva bort mängder av kvinnor. Det är knappast så att män i allmänhet kan tänka sig vilken kvinna som helst.
Det är väl bara att se på riktigt rika män. Det är ju ingen som är gift med en "ful" kvinna! Överklassen har alltid gift sig med de absolut vackraste kvinnorna i flera tusen år, oavsett vilken bakgrund kvinnan kommer ifrån har hon alltid kunnat klättra i klasstegen om hon sett bra ut.
 
Det där stämmer absolut. Ett exempel från det riktiga livet: En av mina bästa vänner är relativt nyseparerad från ett riktigt svin. Tänk missbruk, våld, osv. Han förföljer henne dessutom och har stenkoll på vad hon gör. Hur som haver tänkte hon skaffa Tinder. Hon har ingen profilbild utan en bild på typ en häst. Hon har bara skrivit första bokstaven i sitt förnamn plus åldern då. Hon får mängder med matchningar trots detta!!

Jag tror att vi kvinnor har en annan självbevarelsedrift. Vi vill inte chansa på en anonym man som vi tycker inte ens försökt anstränga sig på Tinder. Han kan ju dessutom vara farlig, typ Anders Englund eller någon liknande.
Precis men det är både självbevarelse drift av naturliga orsaker men även att man behöver inte chansa för utbudet är stort ändå. Varför svepa höger på en hästbild när man får ganska hög % matches på de bilder där man faktiskt kan se människan.
 
Behöver inte nödvändigvis vara så liten klick som är högre utbildade och det behöver bara vara högre utbildade än en själv så i slutändan blir det inte så liten klick.

Sen hur man hittar? Oftast syns det indirekt vilka som har högre utbildning och därmed oftast högre inkomst eller annan högre status.
Duktigt av dig, själv kan jag inte se på en person hur hög utbildning de har och inte heller bedöma vilket yrke de har utifrån ett foto. Jag känner väldigt många män med välbetalda jobb som inte har mer än gymnasiet bakom sig. Det har ju även visat sig att om du är man så är det viktigare vem du känner än vilken utbildning du har för att få ett välbetalt jobb, män väljer män, inte högskoleutbildade kvinnor när det anställs.
 
Att det finns män som gör det är väl ingen hemlighet men att alla gör det? Knappast. Det är inte som att kvinnor inte tittar på utseende det är bara att titta på prat om kroppar som diverse partners och potentiella dejter har haft i dejtingtråden.
Ja, precis det där med utseende går åt båda hållen. Men medel mannen har det tuffare och behöver anstränga sig mer än medel kvinnan.
 
Att det finns män som gör det är väl ingen hemlighet men att alla gör det? Knappast. Det är inte som att kvinnor inte tittar på utseende det är bara att titta på prat om kroppar som diverse partners och potentiella dejter har haft i dejtingtråden.
Jag tycker bara man ska sluta prata om att det är så enkelt för kvinnor. Vi är rätt många som beskrivit att vi inte fått mängder med matchningar eller mail.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp