Bukefalos 28 år!

Män som ratas på Tinder - ett potentiellt samhällsproblem?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Duktigt av dig, själv kan jag inte se på en person hur hög utbildning de har och inte heller bedöma vilket yrke de har utifrån ett foto. Jag känner väldigt många män med välbetalda jobb som inte har mer än gymnasiet bakom sig. Det har ju även visat sig att om du är man så är det viktigare vem du känner än vilken utbildning du har för att få ett välbetalt jobb, män väljer män, inte högskoleutbildade kvinnor när det anställs.
Alla studier ljuger ju inte. Kvinnor attraheras av status och bra ekonomi. Det är väl någon typ av trygghetsbehov.
 
Jag tycker bara man ska sluta prata om att det är så enkelt för kvinnor. Vi är rätt många som beskrivit att vi inte fått mängder med matchningar eller mail.
Vad är mängder? Finns ju manliga användare här som berättat hur man måste skicka 20 mejl för att få ett svar och ifall han skulle vänta på att kvinnorna skriver först så får han inte ens ett meddelande om året. Allting blir relativt och lätt är även det relativt, lättare än någon som har det svårare och svårare än någon som har det lättare.
 
Av ren nyfikenhet, hur skulle det synas?
Jag är akademiker, sju år på universitet. Har mycket svårt att tro att det syns på mig att jag är akademiker.
Det kanske inte syns rakt av, men det är ju skillnad på stilar och stilar. Man ser ju skillnad på en kille om han är välmående eller om han missbrukar.

Tror inte att killen med statusen att han har gått i livets hårda skola med tatueringar i ansiktet är killen som pluggat på handels precis.
 
Alla studier ljuger ju inte. Kvinnor attraheras av status och bra ekonomi. Det är väl någon typ av trygghetsbehov.
Varför skulle man inte attraheras av god ekonomi? Livet är bra mycket trevligare och roligare om man har bra ekonomiska resurser. Det betyder inte att det är det enda man går på men om man har möjligheten att välja varför inte välja någon med mer pengar?
 
Ok. Då är jag med andra ord inte medelkvinnan då. :)
Jag har aldrig fått många matcher eller mail av män.
Så vi som väljs bort av männen då?
Uppenbarligen vill inte de stackars männen ha oss... :D :up:

Det är väl precis som för männen som har det tufft. Att man får anstränga sig mer . Det är väl därför männen pysslar med mass mail och gillar alla på Tinder. För att det är så få som svarar eller gillar tillbaka. Kvinnorna blir ju ofta dom som får sålla ...
 
Varför skulle man inte attraheras av god ekonomi? Livet är bra mycket trevligare och roligare om man har bra ekonomiska resurser. Det betyder inte att det är det enda man går på men om man har möjligheten att välja varför inte välja någon med mer pengar?
Nä, jag säger inte emot studierna utan snarare tvärtom håller jag med. Det är sådär majoriteten av kvinnor fungerar. Titta bara på alla groupies, alla gold diggers etc. Att Hugh Heffner hade så mycket kvinnor beror ju inte på någonting annat än pengar och status. För att inte snacka om Donald Trump. Hade han städat på flygplatsen hade han då inte varit gift med Melania, det kan jag garantera!!
 
Så andra studier ljuger då att kvinnor vill ha män med högre utbildning än de själva har?
Fast det är ju inte bara utbildningen som är poängen. Utbildningen är ju en del i den höjda statusen. Kvinnor väljer män med lika eller högre status än de själva. Sen om det beror på utbildning eller bara ren tur spelar inte så stor roll.
 
Det kanske inte syns rakt av, men det är ju skillnad på stilar och stilar. Man ser ju skillnad på en kille om han är välmående eller om han missbrukar.

Tror inte att killen med statusen att han har gått i livets hårda skola med tatueringar i ansiktet är killen som pluggat på handels precis.
Jag tror inte tjejen med ansiktstatueringar och ett missbrukarutseende heller får många matcher på Tinder så vad är din poäng?
 
Jag trodde du hade läst artikeln?

"
Hög utbildning och hög lön ökar sannolikheten för (heterosexuella) män att bilda familj. Motsvarande samband finns inte för kvinnor; utbildning eller lön verkar inte på samma sätt premieras på partnermarknaden. [2]"

Jadu, likes finns väl inom alla sociala medier? De flesta vill ha någon form av bekräftelse.

kanske är det så att kvinnor med högre utbildning har andra prioriteringar och behov? En kvinna som känner att hon kan försörja sig själv har inte samma behov av en relation som en kvinna som inte har trygga levnadsförhållanden. Att det är viktigare med en bra karriär än att få barn för en kvinna med högre utbildning kan också innebär att hon inte har samma behov av en relation.

traditionellt sett har män haft betydligt enklare att kombinera karriär och barn vilket antagligen har inneburit att män inte har behövt välja mellan dessa.

Detta leder till att kvinnor med högre utbildning är mindre benägna att inleda relationer och därmed har högre krav på sina partners. Högre krav på en partner kan innebär att man vill ha en partner med samma livssituation till exempel.
 
Av ren nyfikenhet, hur skulle det synas?
Jag är akademiker, sju år på universitet. Har mycket svårt att tro att det syns på mig att jag är akademiker.
Finns många saker som man kan se att hög social status påverkar. Generellt lever högutbildade längre, tränar mer, äter bättre, använder mindre tobak/alkohol , mindre övervikt osv. Så det är väl inte bara högre lön som påverkas.
 
Fast det tror jag. Jag tror att hon får betydligt fler matchningar på Tinder än vad hennes jämlike manliga motsvarande får.
Jag tror ingen av dem får speciellt många likes, det är nog ytterst som skulle vara intresserade av att dejta en missbrukare med ansiktstatueringar.
 
Om
Vad är mängder? Finns ju manliga användare här som berättat hur man måste skicka 20 mejl för att få ett svar och ifall han skulle vänta på att kvinnorna skriver först så får han inte ens ett meddelande om året. Allting blir relativt och lätt är även det relativt, lättare än någon som har det svårare och svårare än någon som har det lättare.

Om män chillade lite och inte skickade massmeddelanden till alla kvinnor de ser på datingsidor så kanske kvinnorna skulle vara mer benägna att ta kontakt med männen. Om män dessutom skulle acceptera ett nej från kvinnorna skulle nog fler kvinnor känna sig trygga i att ta kontakt med män.
 
Om


Om män chillade lite och inte skickade massmeddelanden till alla kvinnor de ser på datingsidor så kanske kvinnorna skulle vara mer benägna att ta kontakt med männen. Om män dessutom skulle acceptera ett nej från kvinnorna skulle nog fler kvinnor känna sig trygga i att ta kontakt med män.
Fast nä. Funktionen finns redan nu på HP att bara personer kan ställa in att bara personer de skrivit till eller skickat en flirt till först kan mejla. Om vissa män slutar skicka, speciellt de som skickar massmejl slutar så kommer inte kvinnor skriva mer för det. Det hindrar en inte från att skicka nu utan borde tvärtemot uppmuntra en att skriva mer själv trots det så görs det oftast inte.
 
Det är väl precis som för männen som har det tufft. Att man får anstränga sig mer . Det är väl därför männen pysslar med mass mail och gillar alla på Tinder. För att det är så få som svarar eller gillar tillbaka. Kvinnorna blir ju ofta dom som får sålla ...
Ska man utgå ifrån den nu låsta tråden så sållar män bort sig själva med sina massmail till alla, det ena slipprigare än det andra, pensionärer som känner sig som 40 när de raggar på de som redan angett att även 40-åringar är ovälkomna. De som skickar utan att ens bemödat sig att läsa presentationerna, de som skickar som skriver eller har presentationer där det står "jag vet inte vad jag ska skriva så fråga vad du vill", de som aldrig ställer några frågor själva eller försöker föra samtalet framåt osv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp