Mängd VOV?

Sv: Mängd VOV?

har varit inne på denna metod men sen var det någon som sa att hundar precis som människor blir illamående om de är utan mat för länge, och man vet ju själv hur illa man börjar må och sedan är den onda cirkeln är igång... (nu får ni lov att kalla mig blåögd!) :p Tycker det är så himla jobbigt sen när han inte äter men kommer till mig när jag gör det och ser mega-vrål-hungrig ut... Tilläggas ska dock att han aldrig får mat vid bordet!

Det stämmer inte, en hund har ett matsmältningsystem som är skapt så pass att de ska kunna äta mycket och sällan. En hund ska mao kunna leva på att äta en större mängd föda men kanske inte mer än 3 ggr/veckan.

Människor har ett matsmältningsystem som liknar mer djur som äter i huvudsak växtlighet, vi behöver äta ofta och lite för att må så bra som möjligt och för att hålla igång systemet.
 
Sv: Mängd VOV?

Haha jag veeet ju detta! Men dessa ögon är svåra att säga nej till... Haha :D

29503828.jpg


*kl*
Nu har jag iaf fått svar från återförsäljaren av Bravo, och som tur var går det utmärkt att köpa så mycket (eller lite) man vill. Förhoppningsvis kan jag åka dit i helgen och hämta hem lite. Tänkte då testa Bravo Plus, kanske den med vom är bäst då eftersom det verkar väldigt smakligt?
 
Sv: Mängd VOV?

Ok, tack för förklaringen! Detta borde man väl kanske fattat att vi inte har samma matsmältningssystem etc. Men ibland är det verkligen som om han börjar må illa för ju längre det går desto sämre äter han... Men det kanske är jag som antropomorfiserar... :p
 
Sv: Mängd VOV?

Ok, tack för förklaringen! Detta borde man väl kanske fattat att vi inte har samma matsmältningssystem etc. Men ibland är det verkligen som om han börjar må illa för ju längre det går desto sämre äter han... Men det kanske är jag som antropomorfiserar... :p

Hur tänker du göra nu då?
 
Sv: Mängd VOV?

Dom söta ögonen är nog svåra att stå emot,

men min vovve är likadan som någon annan beskrev, allt som finns utanför hennes matskål gör att det vattnas i munnen :D

Så bra att du har hittat ett ställe som säljer färskfoder, gav det till min hund tidigare och hon fullkomligt älskade det
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Mängd VOV?

Jag ska åka och köpa Bravo färskfoder i helgen, så får vi se hur det går.
Annars har jag delvis gjort som du skrev, tre gånger om dagen har jag gett VOV och tagit bort om han inte ätit, men torrfoder står alltid framme. Haft så nu några dagar och IDAG var första gången han petade lite i dem... Så torrisar står inte högt i kurs hos denna kille...
 
Sv: Mängd VOV?

Det räcker gott och väl att han får at en gång om dagen. Vill han inte ha den dör han inte av en dags fasta, sen lär han nog börja äta!

Valpar ska väl äta lite oftare än så? Min vuxna hund klarar sig på ett mål om dagen och hon är helt perfekt i vikt, men en valp ska nog äta lite mer än så. Min kompis har en tvååring som äter två gånger/dag.
 
Sv: Mängd VOV?

Upate:
(kanske kan hjälpa andra med liknande problem)

Har nu gett Bravo färskfoder ca två veckor, och lilleman älskar det! :banana: Han hoppar och studsar när det vankas mat och jag kan utan problem även blanda i torrfoder - allt går ner!

Kan varmt rekommendera färskfoder till kräsna hundar - funkat super hos oss iaf!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
2 503
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 437
Senast: tanten
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 157
Senast: iNTOHiMO
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 083
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp