Bukefalos 28 år!

Märklig hälta

Ta inte ut något i förskott, det går nog bra! Man kan alltid testa typ, 2 veckor med metacam och sen ta bort metacamet och se hur det funkar med bara glucosamin och msm. Man kan också ha "vid behovs-medicin" så man bara ger när man märker att hunden har ont. Vad var min veterinär sa i alla fall. Man får prova sig fram lite.
Min hund funkar bäst när hon får metacam varje dag och då får det bli så :)
 
Ta inte ut något i förskott, det går nog bra! Man kan alltid testa typ, 2 veckor med metacam och sen ta bort metacamet och se hur det funkar med bara glucosamin och msm. Man kan också ha "vid behovs-medicin" så man bara ger när man märker att hunden har ont. Vad var min veterinär sa i alla fall. Man får prova sig fram lite.
Min hund funkar bäst när hon får metacam varje dag och då får det bli så :)

Hur medicinerar man hundar med Metacam? Har bara gett det till häst :o
 
Finns tablettform också. Eller har iaf gjort. Plus att det finns flera andra smärtstillande att välja mellan.
Du tänker på Rimadyl - den är i tablettform, inte Metacam :)

Jag föredrar dock Rimadyl som jag inte haft några problem med till hund - däremot har jag haft hund med plåtmage som blev riktigt dålig av Metacam och likaså en katt. Man får ibland prova sig fram till vad hunden tål eller inte tål.
 
Du tänker på Rimadyl - den är i tablettform, inte Metacam :)

Jag föredrar dock Rimadyl som jag inte haft några problem med till hund - däremot har jag haft hund med plåtmage som blev riktigt dålig av Metacam och likaså en katt. Man får ibland prova sig fram till vad hunden tål eller inte tål.
Men har inte Metacam funnits i tabletter? Jag har aldrig gett mina flytande, men vill bestämt minnas att jag gett just Metacam i tablettform:D
Men hästarna har såklart fått Metacam flytande, med munspruta.
 
Du tänker på Rimadyl - den är i tablettform, inte Metacam :)

Jag föredrar dock Rimadyl som jag inte haft några problem med till hund - däremot har jag haft hund med plåtmage som blev riktigt dålig av Metacam och likaså en katt. Man får ibland prova sig fram till vad hunden tål eller inte tål.

Jo, metacam finns i tablettform också, mina föräldrars hund fick det för ett par år sedan. Mina hundar älskar flytande metacam, jag behöver bara hälla upp det på en sked så slickar de i sig det. :d
 
Jo, metacam finns i tablettform också, mina föräldrars hund fick det för ett par år sedan. Mina hundar älskar flytande metacam, jag behöver bara hälla upp det på en sked så slickar de i sig det. :d
Du tänker på Rimadyl - den är i tablettform, inte Metacam :)

Jag föredrar dock Rimadyl som jag inte haft några problem med till hund - däremot har jag haft hund med plåtmage som blev riktigt dålig av Metacam och likaså en katt. Man får ibland prova sig fram till vad hunden tål eller inte tål.
Hittade det

http://www.fass.se/LIF/productuserType=1&nplId=20050505000023
 
Hur medicinerar man hundar med Metacam? Har bara gett det till häst :o
Min mammas gamla riesenschnauzer fick flytande Metacam varje dag från hon var 11 tills hon avlivades vid nästan 15. Hon fick det morgon och kväll, i en liten bit urskålad leverpastej eller blodpudding. För hunden var medicinutdelningen två dagliga höjdpunkter. Dessutom tror jag Metacam smakar gott i sig, sött och honungsaktigt, så det är nog många hundar som kan tänka sig att slicka i sig det utan muta.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 317
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 718
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 439
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hej på er, behöver lite tankar och erfarenheter. Sålde ett d-ponnysto i maj, 6 år gammal. Vid försäljningen var ponnyn fullt igång...
Svar
4
· Visningar
1 201
Senast: valley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp