Märkt på fel sida?

MissFideli

Trådstartare
Sitter på elitauktionen nu och såg att en var frysmärkt på fel sida. Varför? Kennet Sisu heter den om det kan hjälpa.
 
Sv: Märkt på fel sida?

kennetvatrav-1000.jpg


nääää
 
Sv: Märkt på fel sida?

Nej, det måste varit nån annan. Märkningen satt långt ner och hade större siffror utan S.
 
Sv: Märkt på fel sida?

större siffror utan S låter som en amerikansk häst. Men de har också sin märkning på höger sida.... jag vet inte hur andra länders frysmärkning ser ut.
 
Sv: Märkt på fel sida?

kl

Såhär ser det ut i ST...om det vore på vä sida skulle det säkert stå det

SIGNALEMENT
Huvud: några vita hår i pannan
Höger fram: oregelbunden vit kota
Höger bak: oregelbunden vit kota
Vänster fram: vita hår i inre kronranden och vita ballar
Vänster bak: vit innerballe
Övrigt:
Svenskt frysmärkningsnummer: S01997
 
Sv: Märkt på fel sida?

Det var inte nummer två du såg?

Ås hästarna är nämligen frysmärkta vänster sida också, det är väl för att de ska kunna identifiera dem enkelt själva!

Tarragona Ås signalement:
SIGNALEMENT
Huvud:
Höger fram:
Höger bak:
Vänster fram:
Vänster bak: vit kota med svarta fläckar i kronranden
Övrigt: frysmärkt ACL34 på halsens vänstra sida
Svenskt frysmärkningsnummer: S03955
 
Sv: Märkt på fel sida?

Hästen före Kennet Sisu var en Ås-häst. Var ut och kollade på Kennet i boxen och det var inte han. Så det kan absolut ha varit Ås-hästen.
 

Liknande trådar

Hemmet Så jag ska köpa ett takduschset till min dusch. Tycker dock det är jättesvårt att veta vilket märke som är av bra kvalité. Vidare har...
Svar
0
· Visningar
184
Senast: Acto
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 831
Senast: LiviaFilippa
·
Juridik & Ekonomi Mitt körkort har gått ut idag och jag skickade in handlingar för nytt körkort i januari men missade att registrera inbetalningen. När...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 250
Senast: Zpunk
·
Utrustning Okej kära Buke! Behöver lite hjälp från bikupan! Ny hästisen har visat sig vara smack på exakt mellan två storlekar i grimmor och...
Svar
6
· Visningar
469
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp