Hur hämtar man ut körkort utan id?

Jag hämtade ut mitt nya körkort idag. Pga tråden var jag tvungen att testa att visa mitt utgångna körkort och det var inga som helst problem :)

Men tipsar om att du kan beställa fullmakt för undantag för att visa giltigt ID från Transportstyrelsen. Där kan du ange annan person (kommer inte ihåg om det bara är släkt, sambo/partner mm, eller om även arbetsgivare fanns med) som kan få hämta ut ditt körkort. Den personen behöver inte finnas på samma ort som du, om du har släkten på avstånd, men du behöver ju ändå få ditt kort av dem på något sätt.
 
Just så, men men, där och då fungerade det. Och vad ska någon gåra åt det, och i vems intresse. Det var mest ett minne om vad man varit med om som jag mindes attbropå den pågående diskutonen, ingen uppmaning att tänja på regler och lagar.
Oj, nej, menade absolut inte att man skulle tolka ditt inlägg som en uppmaning att fuska. Ber om ursäkt för missförståndet. Ville bara förtydliga vad som är regelverket :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 856
Senast: jemeni
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 554
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund Är just nu helt förstörd och förkrossad! Allt gick så otroligt fort och känns fortfarande så sjukt overkligt, men igår var jag tvungen...
2
Svar
20
· Visningar
3 070
Senast: Ajda
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 538
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp