Bukefalos 28 år!

mätintyg på klubbtävling?

Ridtjejen

Trådstartare
vad gäller på enklare klubbtävlingar/pay and jump? har en ungponny ,men har aldrig mätt den så jag har intyg,end mätt vid -årstest och då till 141cm,så den ligger ju inte i riskzon... för att starta och testa på tävling,måste man ha intyg då??
 
Sv: mätintyg på klubbtävling?

Hej!

Pay and Jump är inte tävling. Det är träning under tävlingsmässiga förhållanden och man får inte rangordna ekipagen. Därför spelar det ingen roll om en ponny är en centimeter hit eller dit.

På klubbtävlingar kan klubbarna bestämma det, du får fråga i din klubb hur de gör helt enkelt.

På "riktiga" tävlingar från lokal nivå och uppåt måste man ha mätintyg.
 
Sv: mätintyg på klubbtävling?

Pay&Jump är väl utanför tävling, så då bör det väl inte spela någon roll. Jag har tävlat upp till Lätt C på klubbtävling och har aldrig behövt visa mätintyg på de tävlingarna, men det är nog lite upp till klubben hur de vill göra.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 485
Senast: zarmino
·
Hoppning Jag och min dotter är nybörjare vad gäller hopptävling. Än så länge har hon testat några klubbtävlingar och P&J men snart är det dags...
Svar
2
· Visningar
1 657
Övr. Hund Balder är hopplös med att äta olämpliga saker på promenaderna, med konsekvensen att han ofta är jättedålig i magen. Han är snabb som en...
Svar
17
· Visningar
1 812
Senast: ildiko
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
1 760
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp