maila eller inte? (lånnnngt..)

Sv: maila eller inte? (lånnnngt..)

Jag skulle behöva bolla en sak...

Jag hade svårt att klura ut om vi sågs som vänner eller dejtade, och två gånger sov han hos mig men jag sade nej till sex, ja till annat.

Eftersom du inte vill ha sex med honom? Vad vilket brukar vara det som stör andra relationer. Vad är problemet?
 
Sv: maila eller inte? (lånnnngt..)

Och jag tänker spontant tvärt om.

Jag hade funderat över om mitt mail skulle tillföra något för honom eller få honom att må bättre på något vis. Om min kontakt med honom efter rannsakande skulle visa sig enbart vara för att jag själv skulle må bättre av det hade jag låtit bli.
 
Sv: maila eller inte? (lånnnngt..)

Eftersom du inte vill ha sex med honom? Vad vilket brukar vara det som stör andra relationer. Vad är problemet?

Jag förstår inte din fråga?

Att ha sex med någon innebär i mina ögon inte automatiskt att man dejtar.
Att inte ha sex med någon innebär i mina ögon inte automatiskt att man inte dejtar.
 
Sv: maila eller inte? (lånnnngt..)

Jag hade inte skickat det, om ni inte haft kontakt på så länge och inte särskilt mycket kontakt då heller.
Skulle du stöta på honom på något event skulle jag prata med honom och känna in om en "förklaring" behövs.

Han har gått vidare och med största sannolikhet funderar han inte mer på vad som hände mer än att han kanske tyckte det var konstigt då.

+1 på den. Om ni får tillfälle att prata lite mera förtroligt någon gång kan du ju säga det du vill säga då. Nu ser jag ingen poäng med att dra upp det gamla, kan inte se någon som helst vinst med det varken för honom eller dig.
 
Sv: maila eller inte? (lånnnngt..)

Varför skulle hon inte kunna använda honom för det ändamålet tycker du?

Därför att det vore att just använda. De har ju inte en relation som innebär att de brukar ömsesidigt älta/bolla sina bekymmer med varandra, utan här handlar det om något som TS går och grubblar på och som det finns goda skäl att tro att han inte ägnar en tanke. Varför ska då han användas som "soptunna" för TS grubblerier? Hur kan de grubblerierna vara hans ansvar?De är ju bara hennes, för allt vad vi vet, inte hans.
 
Sv: maila eller inte? (lånnnngt..)

Jag förstår inte din fråga?

Att ha sex med någon innebär i mina ögon inte automatiskt att man dejtar.
Att inte ha sex med någon innebär i mina ögon inte automatiskt att man inte dejtar.

Förstår inte frågeställningen?

Varför skulle man inte utvärdera sex? Eller ska ni prata om Handbolls- VM i januari?

Om du letar efter någon att diskutera lott-raden dejtar du inte.
 
Sv: maila eller inte? (lånnnngt..)

Ansvar?

Ansvar hit och ansvar dit jämt och ständigt vad saker än må handla om :)

Jo det är väl bra, men i den här situationen skulle antagligen jag som ts vilja förklara varför det blev fel och konstigt, att det handlar om andra yttre faktorer som gjorde situationen till det som blev.

För man vill ju inte att folk ska tro att man eventuellt är någon konstig kuf man egentligen inte är, utan under den tiden så var det problemen som styrde ens liv. För att det inte handlar om att jag vill ha tillbaka honom eller så, utan helt enkelt för att förklara frågetecknen som säkert dök upp i hans hjärna. Sen har man ju gått vidare ändå med sitt liv.

I annat fall, om jag inte hade haft behov av att maila och berätta detta, så hade jag skitit i det.
 
Sv: maila eller inte? (lånnnngt..)

Det står inget om att jag inte ville utvärdera sex. Jag skrev att han sov hos mig två gånger och jag då sade nej till sex, ja till annat. Det kan finnas ordenligt många anledningar till det. Spekulera på om du vill.

Handboll? Lotter? Dels drar du in saker helt tagna ur luften, dels verkar du utgå ifrån att allt var medvetna och rationellt och överlagda beslut, medan hela min poäng med tråden var att jag inte betedde mig så då.
(Jag har ingen aning om hur hans syn på saken var och är inte intresserad av att spekulera heller. Svar på det får jag om han och jag diskuterar det någon gång i framtiden.)
 
Sv: maila eller inte? (lånnnngt..)

Därför att det vore att just använda. De har ju inte en relation som innebär att de brukar ömsesidigt älta/bolla sina bekymmer med varandra, utan här handlar det om något som TS går och grubblar på och som det finns goda skäl att tro att han inte ägnar en tanke. Varför ska då han användas som "soptunna" för TS grubblerier? Hur kan de grubblerierna vara hans ansvar?De är ju bara hennes, för allt vad vi vet, inte hans.
Fast det är hans ansvar att säga till ifall han inte vill/orkar/ids prata med henne om henne.

Jag hoppas verkligen inte att någon av mina vänner och bekanta tycker att saker och ting inte är mitt ansvar och därför väljer att inte prata med mig om det. Jag vill att mina vänner ska kunna säga precis vad de vill säga till mig och jag kommer att vara ärlig och sann tillbaka.

Det är en mycket konstig attityd att inte prata med människor eftersom det inte är deras ansvar. Nej, det är kanske inte hans ansvar att reda ut hennes känslor och hur allting blev, men man får ju i alla fall försöka. Vill han inte så får han väl säga det. Vill han är det ju en bra bonus!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 625
Senast: Saigon
·
Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 032
Senast: Angel
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 663
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 892
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp