Tack så mycket för din tid och svar!
Ja det är typ det enda jag hör! Hur folk snappas upp till höger och vänster :/ utan uppsats.
Eller så fort dem är klara med sin utbildning är dem anställda.
Jag tog min kandidatexamen Mars 2019 och sökte jobb inom mitt område i 7-8 månader tills jag började master i höst. Börjar undra om jag gjorde ett stort misstag med min master, om jag kommer behöva vara arbetslös efter detta också. Dock är det på en av Sveriges bästa skolor (om nu man kan ranka skolorna i Sverige då viej har "elitism" men men).
Jag vill bara få in foten

. Jag söker till och med jobb flera mil utanför Stockholm nu. Därför började jag undra om yrkesskola är de enda sättet att säkra någon sorts plats.
Hur som helst, ja jag har hört från flera nu med dig räknat, att masteruppsats hos företag är väldigt bra ingångsport.
Men då är det förutsatt att man skrivit en jäkligt bra uppsats antar jag? Så klart man ger sitt allt! Men vad är väldigt bra uppsats ur en arbetsgivas synpunkt? Vilka fler parametrar och faktorer är inräknade? Behöver man vara superb för att ens få in foten på lägsta inkörtsporterna?
Jag är väldigt passionerad i mitt ämne och brinner verkligen för det. Jag bara hoppas det kan ta mig någon vart