Mål 2012!

Sv: Mål 2012!

Assa, kh collie 3 år; uppflytt till högre i spår hoppas vi på att klara av iaf, men sedan blir det nog till att träna högre- och elitmoment till 2013. Drömmål för framtiden är SBCH, när/om det blir får vi se.

Inga om! :D Håller med Disen, kör hårt och lycka till!
 
Sv: Mål 2012!

Mål 1 är väl att kastrera odjuret, väntar på att få ut extra pengar från jobbet sen ryker kulorna. Om möjligt i utbyte mot att jag får hans papper så att vi blir ägare på riktigt, han har ju snart varit hos oss ett år!

Men sen är det väl att jobba vidare på hans näst intill obefintliga lydnad. Ffa att kunna lyssna på mig även när det är andra hundar i närheten, han är rätt mkt "polis" och ska hålla ordning på alla andra.

JRT född 2009, kunde inte ens sitta på kommando när han kom hit mars 2011. Nu han kan tom ligga utomhus :D
 
Sv: Mål 2012!

kl

Sune, 1 1/2 år gammal jaktgolden
.
Målet till våren är att muskla upp honom ordentligt med friskvårdssim, tillräckligt för att stärka hans muskulatur och kompensera för urusla höfter.

På tränings/tävlingsfronten har jag nog tänkt ligga lite lågt med att häva ur mig storslagna mål då jag precis blivit mamma.
Men start i öppen klass viltspår och lydnads klass 1 ska vi minsann hinna med :)
 
Sv: Mål 2012!

Mål 1 är väl att kastrera odjuret, väntar på att få ut extra pengar från jobbet sen ryker kulorna. Om möjligt i utbyte mot att jag får hans papper så att vi blir ägare på riktigt, han har ju snart varit hos oss ett år!

Men sen är det väl att jobba vidare på hans näst intill obefintliga lydnad. Ffa att kunna lyssna på mig även när det är andra hundar i närheten, han är rätt mkt "polis" och ska hålla ordning på alla andra.

JRT född 2009, kunde inte ens sitta på kommando när han kom hit mars 2011. Nu han kan tom ligga utomhus :D

Igår rök kulorna, så vi kan bocka av det redan innan 2012 :cool: Han ligger just nu i sängen och tycker synd om sig själv (ja övervakad så han inte kan hoppa ner).

Sen har han fått en kompis och lustigt nog blev han lite lydigare. Ber jag den nya om något så gör han det före (och lite bättre). Himla smidigt :D
 
Sv: Mål 2012!

Vilka otroliga mål alla har! Härligt :)

Jag hade inte riktigt kommit så långt, så bra med en tråd så man fick ta sig en funderare :p

Kiro, 5år, pinscher
- Fortsätta att stärka honom med rehab & tillskott för att slippa hamna på ruta ett med hälta/smärta igen.
- Jobba bort rädslorna ytterligare.
- Komma igång med spåret igen, målet är att hitta samma form vi hade för ett par år sen, innan han blev skadad, drog på sig rädslor osv.
- Skulle vilja debutera LK1 (så dags nu? haha) & ev i appellspåret.
- Träna sök & agility försiktigt (även om han inte känner till det ordet) bara för att han älskar det.

Pilot, 10v, mini-odåga
- Skapa en trevlig unghund som i framtiden kan bli ett rolig tränings- & tävlingsknott. Så fokus på kontakt, följsamhet & samarbete.
- Innan årets slut vara introducerad för agility, i vilken omfattning får bero på honom (& såklart hans ålder & tillväxt, men han är i litet format).

Det blev ju en bunt ändå, nu kör vi! :D
 
Sv: Mål 2012!

Ilo, 6 månader och 10 dagar. Oreggad border.

Mål

Vara mer överseende och inte begära så mycket som jag har en tendens till!
Så fort han nått ett år börja med agillity!
Tills vidare busar vi och lever livet.
 
Sv: Mål 2012!

*kl*
Google 2 år gammal Engelsk Springerspaniel, hane

Viltspårchampionat
Debutera lk 1 (LPI är drömmålet)
Exellent på officiell utställning (han förtjänare ett men ställer sig så han ser ut som en lobotomerad sågbock...)

Om allt går över förväntan så vill jag även starta
Grundprov
Vattenprov
Nybörjarklass freestyle
 
Sv: Mål 2012!

Hur går det med era mål? :) Vi uppfyllde ett var våra mål igår då Dafne sprang sina sista två licenslopp för Lure coursing. Första LC-provet kommer att bli i Tammsvik sista augusti.

Tidigare har vi även uppfyllt målet att gå en nybörjarkurs i tävlingslydnad. Sedan valpen kom så har vi dock tappat lite träning, men jag ska se till att återuppta det igen i sommar.

Dafne, whippet, 17 månader vid årsskiftet

Mål 1: Ha kul tillsammans utan press! Jag kan bli väldigt tävlingsinriktad, så jag vill verkligen ha som mål att inte jaga poäng och bry mig om årsbästalistor.

Mål 2: Licens för whippetrace och SM-start
Kommentar: Licensen borde inte vara några problem. Hon är 100% traständ och har inga problem startboxen. SM-starten kräver inga meriter utan endast licens, så det är inget avancerat mål. Men givetvis hoppas jag på ett hyfsat resultat. Hon är riktigt snabb men eftersom hon aldrig har sprungit mot vare sig A- eller B-finalshundar så känns det omöjligt att sia om rimliga resultat.

Mål 3: Lure coursing licens (hösten 2012) UPPFYLLT
Kommentar: Utan bil och körkort känns något mer avancerat mål för lure coursing som en omöjlighet.

Mål 4: Sololicens rundbana (om tid finns)
Kommentar: Ett kul, men inget viktigt, mål. Vi åker på träningar i mån av tid.

Mål 5: Gå nybörjarkurs i lydnad. UPPFYLLT
Kommentar: Detta är en del av den mer långsiktiga planen att så småningom erhålla Whippetklubbens trippelpris*.

Mål 6: CK på utställning, också inför den mer långsiktiga planen för att erhålla trippelpriset.

Övriga hundrelaterade mål: Gå kurs i massage och stretching, kanske ta B-tränarlicens för rundbana och ta körkort.
 
Sv: Mål 2012!

Milla, dvärgpinscher 5,5 år
* Kvala in med sitt lag till SM 2012 i agility (plockade 4 pinnar men försökte inte ta de två sista)
* Kvala in med nya laget till SM 2013 i agilityHar redan en pinne på 2 lopp
* 5 felfria hopplopp klass 3 Har än så länge två
* 5 felfria agilitylopp klass 3 Inga än så länge men gungan går framåt så det finns hopp
* ett godkänt resultat till i rallylydnad nybörjare för RLDN N tileln. Stryker vi, kommer inte hinnas med
* tävla en cani cross tävling + SM Tyvärr sammanföll Skånedraget med andra aktiviteter, får se om jag vill köra till SM för det är rätt långt
* ev börja träna lite mer vanlig lydnad och tävla lkl1 någon gång Stryker vi pga tidsbrist
Träningsmål: bättre gunga på tävling Är gå G:bump:

Jussi, dvärgpinscher 3,5 år
* Debutera i klass 1 Börjar närma sig
* Bli uppflyttad till klass 2Tror jag vi skjuter på till nästa år

Matte
Ta draglicens så jag får tävla barmarksdrag i officiell klass Har fått hem teorin så bara att börja plugga på den
 
Sv: Mål 2012!

Det flyter på rätt fint här med :)!

Jag och Lyxa har hunnit med:

  • LP3
  • Uppflyttad till högreklass spår
  • Godkänt MT och titeln KORAD

Har även checkat av många av mina träningsmål, anmält mig till debut i elitklass lydnad, en utställning i bruksklass, och kommit igång rejält med agilityträning&tävling.

Så det som vi satsar på här närmst är:

  • 1:a pris i elitlydnad
  • Uppflyttad till klass 2 i hopp och agility
  • Start i högrespår

  • Lydnad
Drömmål: Kvala in till SM 2013

Realistiskt mål: SE LCH under 2012

Trygghetsmål 1: LP3 innan 1/7 2012 Check!

Trygghetsmål 2: 1:a pris i Elitklass

Delmål/Träningsmål 1: Säkerställa/träna in/förbättra Elitens moment och delmoment (te.x konskick, språng marsch/långsam marsch i svängar, zätat, osv) Check!

Delmål/Träningsmål 2: Höja farten i återgångar på alla apporteringar, galopp tillbaka ska vara default

Delmål/Träningsmål 3: Länga avståndet och ändå bibehålla bra utförande på fjärrskiftena Check!

Delmål/Träningsmål 4: Höja farten på fjärrskiftena ett snäpp (med bibehållen attityd) Check!

Delmål/Träningsmål 5: Störningsträna och uthållighetsträna ännu mer


  • Bruks
Drömmål: Uppflyttad till högreklass i spår och rapport

Realistiskt mål: Uppflyttad till högreklass i spår Check!

Trygghetsmål: Godkänd i lägreklass spår

Delmål/Träningsmål 1: Länga sträcka på spår och rapport

Delmål/Träningsmål 2: Förbättra/säkerställa kryp och framförgående Check!


Delmål/Träningsmål 3: Mer skotträning på plats&budföring Check!


Delmål/Träningsmål 4: Träna in/förbättra/säkerställa högreklassmomenten (t.ex framåtsändande, kryp, tungapport, skall osv)


  • Agility
Drömmål: Uppflyttad till klass 3 i hopp och/eller agility

Realistiskt mål: Uppflyttad till klass 2 i hopp och agility

Trygghetsmål: Uppflyttad till klass 2 i hopp

Delmål/Träningsmål 1: Förbättra Lyxas svängteknik Check!


Delmål/Träningsmål 2: Förbättra Lyxas hoppteknik

Delmål/Träningsmål 3: Utveckla min handling och Lyxas förståelse för den, t.ex säkra jaakkos, threadles ev flickar, osv Check!


Delmål/Träningsmål 4: Bli snabbare på banan (jag ) Check!




Övrigt

  • Göra ett GK MT och få titeln KORAD (hösten 2012) Check!
  • Ställa ut i bruksklass med EXC
  • Homer RLD F
  • Starta något öppenklass spår i viltspår
 
Sv: Mål 2012!

hmm..

grimm:

lydnad:

lp2 (för tävlingsvana) ganska snart under början på året. nope, direkt på 3:an

start lkl3 i slutet av sommaren och gärna uppflytt till elit. start om 2 dagar :eek:

bruks:

start lägre spår i april (?) och gärna uppflytt, annars fler starter under året.

Se om vi återupptar söket. inge bruks alls, har fokuserat på lydnaden. Dock spårar vi ju fortfarande iaf 1ggr/vecka

agility

fortsätta grundträningen, få stabila kf även i bana, jobba ihop oss(lära matte handla en en räser-raket) och förhoppningsvis komma till start utan att köra bort oss totalt :p mja...:o

övrigt

få arslet ur och komma iväg på nån utställning....kanske..
Ev mt i oktober om jag tycker han är mogen (uppfödaren ordnar) annars avvaktar jag ett år till.
I övrigt vara friska och glada :d mt blir det. Utställning....är inte högprioriterat..




sami

lydnad

eventuellt försöka oss på ett lp2 i vår, annars planeras start i klass 3 runt maj. Målet där är minst 3:e-pris och poäng i alla moment. Totalt orealistiskt mål är uppflytt till elit :eek: gjort en start i lkl2 - 1:apris och klassvinst(=2x1:a-pris). Ska tävla igen i juli är tanken. Lkl3 i höst kanske?

bruks

i vår ska vi starta appellen! nehej, noskvalster satte stopp för det. Satsar på september istället!


agility

träna mer än varannan månad och komma iväg på mer än två tävlingar..:o he..he.. :o

övrigt

söt och galen som vanligt :love: totalt jävla galen! Ett riktigt träningsmonster :devil:


12345678910
 
Senast ändrad:
Sv: Mål 2012!

Kl
Hedda, tollare 5 år: Första pris i lydnadsklass 3, ev start i lägre klass spår (beror på hur skotträningen går).

Toka, kelpie 1 år: Första pris i lydnadsklass 1 och 2, uppflyttade ur appellklass. Göra MH i vår.

Heddas mål är inte uppfyllda ännu. Vi har ett andrapris i trean än så länge.
Toka har klarat ettan och appellen, och Mh är genomfört. Tvåan har vi kvar än så länge men året är ju inte slut ännu:-)
 
Sv: Mål 2012!

Viltspår
* Viltspårschampion

Agility
* Starta agilityklass och hoppklass 1
Hon blir 18 månader i höst och då är det 3 tävlingar kvar på säsongen så jag hoppas på att komma till start i alla 3.

Lydnad
* Lära in alla moment i lydnadsklass 1

Rallylydnad
* Blir ev en tävling i sommar bara för skojs skull.

Det är väl målen jag har för det här året. Jag hoppas att det går fort att få henne till viltspårschampion för då kommer jag att satsa på bruksspåret sen. Men realistiskt sett blir det nog inte start i det förrän nästa år.
 
Sv: Mål 2012!

Doris har hunnit bli 15 månader och vi har hunnit med:
Doris, rottweiler, 10 månader (i dagsläget)

Start i LK1 (Vi nöjer oss så änsålänge): Startad, men galet skendräktig och gick inte alls.
Utställd officiellt Anmäld till 3 utställningar i juni
HD/AD röntgad med A/UA-resultat (Visst får man beställa sånt? :angel: )HD/AD-röntgad med A/UA! Och ögon är också UA
MH:ad MHades 5 maj, gjorde ett superfint MH och jag kan inte vara annat än nöjd! Inga rädslor, enorm nyfikenhet och superfina avreaktioner

Sen ska vi självklart fortsätta med sök- och spårträning, så får vi se om vi kommer till start i bruks.

(Tilläggas bör att matte är förstagångsägare och har MASSOR att lära!)
 
Sv: Mål 2012!

Igår rök kulorna, så vi kan bocka av det redan innan 2012 :cool: Han ligger just nu i sängen och tycker synd om sig själv (ja övervakad så han inte kan hoppa ner).

Sen har han fått en kompis och lustigt nog blev han lite lydigare. Ber jag den nya om något så gör han det före (och lite bättre). Himla smidigt :D

Han kan gå på kurs (inomhus) och vara lös med andra hundar och ändå lyssna på mig.

Så vi är en bit på väg. Helt klart.
 
Sv: Mål 2012!

Doris - Storpudel 1 år

Utställning:

Sköta pälsen till mars och då ställa ut. Utefter resultatet då får vi se vad som händer resten av säsongen. Check - det gick bra och vi fortsätter med utställningarna och har som nytt mål att få ett cacib och en placering i Bästa Tik klass

Träning:
Gå tävlingslydnadskurs, gärna starta LK1 med första pris. Kursen är avklarad, jag siktar på tävling i augusti men det återstår att se
Gå apporteringskurs. Nja, har ingen plan på det för tillfället
Gå viltspårskurs och gå anlagsprov. Ligger nere för tillfället, tiden räcker inte riktigt till men jag hoppas på hösten.
Komma med i någon trevlig träningsgrupp på nära håll. Japp det har jag faktiskt!


Övrigt:

Göra MH under våren. Check!
Röngta häfterna (och få A!) Ceck och Check!!

Vi är i linje med vad jag hade planerat förutom att jag hade hoppats att lydnaden skulle kännas lite bättre och att tiden skulle räcka till mer.
 
Sv: Mål 2012!

Hur går det med era mål? :)


Jag har några måsten och några mål:)

Måsten
* MH UPPFYLLT
* HD-röntgen

Mål
* SE VCH (egentligen ett måste för mig;))
* 10/10 på eftersöksproven, fick 9/9 i år
* Pris på fält
* Gå agilitykurs

Sen blir det väl iaf 5-7 utställningar och de få punkterna här uppe innefattar ganska mycket träning:D

Choice är precis fyllda året, en weimaraner.

Vi har gått MH för 2 veckor sen, gick superbra så jag lever lite på det:D Var på träningsläger i helgen och kunde konstatera att min lilla hund är minsann rätt duktig, också kul. För övrigt luskar jag nu i var jag ska åka för röntgen, men Lokis fick veterinärpengarna denna månaden så det får vänta.

Utställningarna lägger vi ner för ett tag. Fick excellent i Malmö (tror jag det var), men blev Diskvalificerade i helgen och då tappade jag det lite...

Annars går det framåt, vi ska gå apporteringskurs nu, igen. Spåret får jag väl snart anmäla mig till, fast det lutar åt att vänta till semestern.
 
Sv: Mål 2012!

Har satsat på eftersöket/viltspår i vår.
Kursen snart avklarad och anlagstestet planerat till inom en månad.

Lydnaden har legat lite på vila men ska upptas snarast. Funderar på att hitta någon att gå privatlektioner för.
Hoppas på att uppfylla lydnadsmålet till hösten.


Ebun -RR tik 2 år

Lydnad -starta Lk1 med 1:a pris
* få ordning på apporten och platsliggningen
* börja så smått med träningstävling och därefter officiellt

Eftersök/Viltspår -anlagstest/öppenklass
* eftersökskurs till våren
* starta anlagstest i viltspår (och om det faller väl ut)
* starta öppenklass med 1:a pris
Drömmålet med detta är givetvis SEVCh men det blir nog inte aktuellt 2012. 2013 kanske om jag får drömma:o
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här med rasval alltså... Helt omöjligt, mina krav skiljer sig från vecka till vecka även om de i grunden liknar varandra ganska...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 973
Senast: Lena_B
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 241
  • Låst
Hundträning Efter snabb förfrågan tar jag mig friheten att skapa en sammanslagen tråd för ALLA lydnadsklasser, där man kan följa allas träning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
166 569
Senast: lillebill
·
Övr. Hund Åååh jag bara MÅSTE få skryta lite om min härliga hund :D! Min aussie Lyxa, född 2009-07-01, och jag var och tävlade lydnad igår...
2
Svar
24
· Visningar
2 336
Senast: Lionheart
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp