Mål 2012!

Sv: Mål 2012!

När det gäller målen har vi inte kommit så långt alls, men vi jobbar på det och tanken (för mig) är ju just att det ska vara nåt att jobba för och ha bockat av innan årets slut :)

- Tävla lydnad officiellt Inte än. Ev. till hösten.
- Vara NÖJD efter lydnadstävling, känna att den ger oss rättvisa. Delvis på träningstävling.
- Uppflyttningspoäng i freestyle Nä, vi lägger fs på is till hösten tror jag.
- ev. ta FD1 och debutera klass 2? Stryks
- Komma igång med viltspår. Vi var igång väldigt bra i slutet av vintern. Ska ta tag i det igen för han är riktigt duktig!
- Felfri agilitystart utan tidsfel (pinne?). Nä men vi har varit nära så det är nog på g
- Få upp farten i agilityn. De bra dagarna i alla fall :)
- Glädje i träningen! Hänger mycket på min attityd och både han och jag gör stora framsteg!
- Ögonlysning Bakläxa till mig, måste komma ihåg att boka tid
- Vore fortfarande kul med MH även om han är lite gammal... Står kvar
- Få ännu mer rätsida på foderallergin. Bakåt! Vi var på god väg när fodret han tål tog slut hos tillverkaren...
- Naturligtvis hålla sig frisk. Frisk är han! Funderar dock på en ordentlig hälsokoll då många syskon har en del problem

- Ev. valp, eller i alla fall ha bestämt uppfödare och kombination.
På god väg, blir dock valp 2013 då andra saker i livet kommer emellan innan dess.

Ett annat stort mål är förresten uppnått. Jag har fått heltidsjobb inom det jag är utbildad för! Visserligen projektanställning men dels ger det mig lite mer möjlighet att planera, och dels kan jag nu få bekräftat att jag kan klara av en mer krävande hund i kombination med heltidsarbete vilket varit en grej jag vill ha koll på innan det blir valpköp. (För att inte tala om att det är bra att få igång sin karriär och dessutom trevligt för ekonomin, men det hör inte hit).
Längtar som en tok efter ny hund. Hur gärna jag än vill ligger helt enkelt inte Sigges vilja på samma nivå som min.
 
Senast ändrad:
Sv: Mål 2012!

  • LP1
  • Start i Lydnadsklass 2
  • Start i appellklass spår UPPFYLLT

Idag startade vi appellen utan högre mål än att Rover skulle harva sig igenom spåret - den biten har precis börjat släppa, så det enda jag hoppades på var att vi inte skulle nolla där. Men han gick som en klocka ända till sista vinkeln där han tappade lite, föremålstokig som han är hittade han dock slutapporten utan problem. Betyg: 9-9!

Totalt fick vi ihop 168,5 poäng, godkänt resultat och både jag och Rover hade jätteroligt! Det här måste vi göra igen!
 
Sv: Mål 2012!

*kl

Vi startade rallylydnad idag. Inte sist men bara 50/100, han var inte alls intresserad av mig! Dick tre av tretton moment helt utan avdrag :D
 
Sv: Mål 2012!

  • LP1
  • Start i Lydnadsklass 2
  • Start i appellklass spår UPPFYLLT

Idag startade vi appellen utan högre mål än att Rover skulle harva sig igenom spåret - den biten har precis börjat släppa, så det enda jag hoppades på var att vi inte skulle nolla där. Men han gick som en klocka ända till sista vinkeln där han tappade lite, föremålstokig som han är hittade han dock slutapporten utan problem. Betyg: 9-9!

Totalt fick vi ihop 168,5 poäng, godkänt resultat och både jag och Rover hade jätteroligt! Det här måste vi göra igen!

GRATTIS :bump:!! Ja visst är det sååååå roligt med bruks :banana:!!
 
Sv: Mål 2012!

Jag och Lyxa uppfyllde ju ett mål till i söndags kom jag på, när Lyxa fick ett Excellent i bruksklass på utställning :banana:!

206155_10150858098922582_1277551914_n.jpg
 
Sv: Mål 2012!

Dafne, whippet, 17 månader vid årsskiftet

Mål 1: Ha kul tillsammans utan press! Jag kan bli väldigt tävlingsinriktad, så jag vill verkligen ha som mål att inte jaga poäng och bry mig om årsbästalistor.

Mål 2: Licens för whippetrace och SM-start
UPPFYLLS EJ Det kommer inte att bli någon whippetracelicens och heller inget SM i år. Jag som trodde att det skulle vara det lättaste målet att uppfylla. Det fanns två rimliga tillfällen när Dafne skulle kunna springa sina licenslopp, i onsdags och nu på lördag. Tyvärr trampade Dafne nyligen på ett vasst gruskorn. Ett pyttelitet - verkligen pyttelitet - sår bildades och i det kom det sandkorn. Dafne blev halt och sandkornen har försökts avlägsnas kirurgiskt. Med andra ord missar vi möjligheten till licens och därmed också SM. Men det är inte hela världen.

Mål 3: Lure coursing licens (hösten 2012) UPPFYLLT
Kommentar: Utan bil och körkort känns något mer avancerat mål för lure coursing som en omöjlighet.

Mål 4: Sololicens rundbana (om tid finns)
Kommentar: Ett kul, men inget viktigt, mål. Vi åker på träningar i mån av tid.

Mål 5: Gå nybörjarkurs i lydnad. UPPFYLLT
Kommentar: Detta är en del av den mer långsiktiga planen att så småningom erhålla Whippetklubbens trippelpris*.

Mål 6: CK på utställning, också inför den mer långsiktiga planen för att erhålla trippelpriset.

Övriga hundrelaterade mål: Gå kurs i massage och stretching, kanske ta B-tränarlicens för rundbana och ta körkort.
 
Sv: Mål 2012!

*kl*

Mina mål raserades totalt i veckan, när det kom besked om att Boss har en inflammerad sena i höger bak och behöver total vila i minst två månader:cry::cry: Vi som skulle startat vår första tävlingssäsong i slutet på Juni, och jobbat en massa med lammen i aug/sept. Nu blir det vila och sen grundträning(kondition och muskler) för hela slanten:(

Å andra sidan har jag uppnått Idas huvudmål, VPt. Nästa mål är att komma in på ettårig specialsöksutbildning med dem alla tre.

/Migo
som fn står handikappad utan arbetshund:eek:
 
Sv: Mål 2012!

Jag har några måsten och några mål:)

Måsten
* MH
* HD-röntgen


Mål
* SE VCH (egentligen ett måste för mig;))
* 10/10 på eftersöksproven, fick 9/9 i år
* Pris på fält
* Gå agilitykurs

Sen blir det väl iaf 5-7 utställningar och de få punkterna här uppe innefattar ganska mycket träning:D

Choice är precis fyllda året, en weimaraner.

Hihi, nu kan vi stryka lite till:D

I helgen var det eftersöksprov och vi fick 10/10 BÅDA dagarna, på söndagen fick hon dessutom "utmärkelsen" bästa spårhund OCH bästa vattenhund, så vi är sjukt nöjda! Dessutom röntgade vi förra fredagen och fick HD A, så nu är det viltspår som gäller ett tag framöver!

Agilitykurs får vi nog tyvärr stryka, hittar ingen vettig klubb, så jag tänkte gå en annan kurs i stället.
 
Sv: Mål 2012!

Kl
Hedda, tollare 5 år: Första pris i lydnadsklass 3, ev start i lägre klass spår (beror på hur skotträningen går).

Toka, kelpie 1 år: Första pris i lydnadsklass 1 och 2, uppflyttade ur appellklass. Göra MH i vår.

Tokas mål för i år kan vi bocka av nu. Vi blev uppflyttade till trean för ett tag sedan och ettan, MH och appellen fixade vi i våras. Kanske hinner vi med lägre klass spår och trean i år också? Annars får det bli till våren.

För övrigt är jag så himla glad för att hon har gjort stormsteg framåt i söket (som inte alls har gått bra tidigare) och rapporten flyter på den med. Uppletandet har jag backat lite med, viljan är det inget fel på men hon har letat lite kors och tvärs så nu blir det korridorer med flera föremål i rad ett tag.

Heddas mål tror jag att jag skiter i ärligt talat. Hur kul är det att traggla samma moment utan några egentliga framsteg? Hon har viljan och drivet men får ändå inte till det, det finns helt enkelt intye så mycket mer att hämta känns det som. Nä, hon får nog bli en pigg pensionär istället!
 
Sv: Mål 2012!

Vi har med lyckats lite :)

Milla, dvärgpinscher 6 år
* Kvala in med nya laget till SM 2013 i agility Vi slog till med att ta 4 pinnar på lika många lopp en och samma dag och därmed var kvalet klart eftersom vi hade två sen tidigare. Falkenberg here we come!!!!
* 5 felfria hopplopp klass 3 Har än så länge tre och som bonus 2 SM-pinnar
* 5 felfria agilitylopp klass 3 Ett än så länge och 1 SM-pinne

* tävla en cani cross tävling + SM Tyvärr sammanföll Skånedraget med andra aktiviteter, får se om jag vill köra till SM för det är rätt långt

Träningsmål: bättre gunga på tävling Är gå G:bump:

Jussi, dvärgpinscher 3,5 år
* Debutera i klass 1 Börjar närma sig

Matte
Ta draglicens så jag får tävla barmarksdrag i officiell klass Har fått hem teorin så bara att börja plugga på den
 
Sv: Mål 2012!

Hmm.. Vet inte om jag har skrivit i den här tråden?

Ila
*Förstapris lydnadsklass 1
*Debut agility hoppklass 1
*Debut agilityklass 1
*Excellent på utställning
*Komma igång med skottträning regelbundet

Kanske även
*LP1
*Debut appellen (spår)
*Förstapris öppenklass viltspår

Camaro
*Hålla sig frisk och glad
*Komma igång med skottträning regelbundet
 
Sv: Mål 2012!

Har inte gjort nåt för att vi ska komma närmare målen :o. Det är så man skäms...

Vi har skaffat valp så det mesta av min energi läggs där. Å andra sidan har husse och lagotton kommit igång med agilityträning som de båda älskar, så det är inte så hon är utan aktivering. Det aktiveras bara inte mot målen just nu.
 
Sv: Mål 2012!

Uppdatering

Milla, dvärgpinscher 6 år
* Kvala in med nya laget till SM 2013 i agility UPPFYLLT
* 5 felfria hopplopp klass 3 Har 7 felfrialopp + 3 SM pinnar :bump:
* 5 felfria agilitylopp klass 3 5 felfria lopp + 3 SM pinnar:bump:

* tävla en cani cross tävling + SM Hoppar över det

Träningsmål: bättre gunga på tävling Har gått så bra så vi fått 5 felfria lopp hittills. Känns bra även om vi haft ett litet bakslag på sistone.:bump:

Jussi, dvärgpinscher 3,5 år
* Debutera i klass 1 Vi tar det lilla lugna

Matte
Ta draglicens så jag får tävla barmarksdrag i officiell klass Har börjat plugga lite
 
Sv: Mål 2012!

Uppdatering även från oss.

Ila
*Förstapris lydnadsklass 1 Uppfyllt
*Debut agility hoppklass 1 Uppfyllt
*Debut agilityklass 1 Uppfyllt
*Excellent på utställning Uppfyllt
*Komma igång med skottträning regelbundet Har tyvärr inte blivit så mycket som jag velat. Måste ta tag i!

Kanske även
*LP1 Stryker det
*Debut appellen (spår) Väntar till våren
*Förstapris öppenklass viltspår Väntar till nästa år

Camaro
*Hålla sig frisk och glad Än så länge!
*Komma igång med skottträning regelbundet Samma som för Ila, har inte blivit så mycket.
 
Sv: Mål 2012!

Mina mål för nästa år är (än så länge) de här:

Wahidah, snart 4årig saluki:
Frisk, pigg och oskadad!
Gå att lämna hemma 3 timmar utan problem.
Andrapris i lydnadsklass 1.
Kvalificerande resultat på rallylydnad (nybörjarklass).
Två lopp med bra poäng på LC (Tidigare har hon sprungit ett bra och ett dåligt lopp varje tävling).
Debutera på agilitytävling.

Zala, 11årig saluki:
Frisk, pigg och oskadad!
Bli bra på att slappna av vid hundmöten.
Tävla i rallylydnad (nybörjarklass).
Vara med på min klubbs träningstävlingar i lydnad.


De två sista målen för tanten känns som de mest orealistiska, men vi tränar på för fullt och hoppas bli tävlingsklara :D

Nu är ju året inte slut än, men såhär har det gått hittills:

Wahidah:
Fick en pinne i tassen i början av året, svullen osv i tre veckor... Sedan hade hon något litet sår på halsen i början av sommaren. Annars har hon varit på topp!

Jag har åter igen slarvat med ensamhetsträningen, men ett tag kan hon vara själv. Dock inga tre timmar än...

Tävlingslydnaden sket jag fullständigt i.

Vi har lyckats få kvalificerande resultat i rallyn, två gånger t.o.m! :bump:
Två bra LC-lopp blev det också, vilket resulterade i en fjärdeplacering på den tävlingen.
På tisdag ser vi till att fixa sista tävlingsmålet ;)


Med Zala gick det ju inte sådär jättebra...
Älskade, saknade tant... :cry:
 
Sv: Mål 2012!

KL

Uppdatering från mig med, fast bara med resultatmålen:

Mål 2012

Lydnad

Drömmål: Kvala in till SM 2013 (ej uppfyllt, och även om teoretisk chans finns så är detta bortrationaliserat i planen for now)

Realistiskt mål:
SE LCH under 2012 (ej uppfyllt, teoretisk chans finns)

Trygghetsmål 1: LP3 innan 1/7 2012 Check!

Trygghetsmål 2: 1:a pris i Elitklass (ej uppfyllt, men har varit otroligt nära. Teoretisk chans att uppfyllas finns)


Bruks

Drömmål: Uppflyttad till högreklass i spår och rapport (ej uppfyllt, har ej tävlat rapport)

Realistiskt mål: Uppflyttad till högreklass i spår Check!

Trygghetsmål: Godkänd i lägreklass spår (behövs ej avcheckas, blev uppflyttad på första försöket :banana:)


Agility

Drömmål: Uppflyttad till klass 3 i hopp och/eller agility (ej uppfyllt)

Realistiskt mål: Uppflyttad till klass 2 i hopp och agility (ej uppfyllt)

Trygghetsmål: Uppflyttad till klass 2 i hopp Check!


Övrigt


  • Göra ett GK MT och få titeln KORAD (hösten 2012) Check! Redan våren 2012 :banana:!
  • Ställa ut i bruksklass med EXC Check! Och MYCKET mer därtill, vi har fått både CERT och R-Cacib :bump:
  • Homer RLD F (ej uppfyllt, han har bara tävlat agility)
  • Starta något öppenklass spår i viltspår (ej uppfyllt, har inte viltspårat nått)
 
Sv: Mål 2012!

Viltspår
* Viltspårschampion UPPFYLLT!

Agility
* Starta agilityklass och hoppklass 1
Hon blir 18 månader i höst och då är det 3 tävlingar kvar på säsongen så jag hoppas på att komma till start i alla 3. UPPFYLLT!

Lydnad
* Lära in alla moment i lydnadsklass 1 TUR ATT ÅRET INTE ÄR SLUT ÄN...

Rallylydnad
* Blir ev en tävling i sommar bara för skojs skull. EJ UPPFYLLT

Det är väl målen jag har för det här året. Jag hoppas att det går fort att få henne till viltspårschampion för då kommer jag att satsa på bruksspåret sen. Men realistiskt sett blir det nog inte start i det förrän nästa år. Hade rätt även här. Har börjat med bruksspåret, men det blir start först nästa år...
 
Sv: Mål 2012!

KL

Vad DUKTIGA vi varit med våra hundar allihopa :banana::banana::bump:!! HEJA OSS!!

Och så får vi se till att bräcka oss själva 2013 ;):D:bump:!!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här med rasval alltså... Helt omöjligt, mina krav skiljer sig från vecka till vecka även om de i grunden liknar varandra ganska...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 967
Senast: Lena_B
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 205
  • Låst
Hundträning Efter snabb förfrågan tar jag mig friheten att skapa en sammanslagen tråd för ALLA lydnadsklasser, där man kan följa allas träning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
166 428
Senast: lillebill
·
Övr. Hund Åååh jag bara MÅSTE få skryta lite om min härliga hund :D! Min aussie Lyxa, född 2009-07-01, och jag var och tävlade lydnad igår...
2
Svar
24
· Visningar
2 331
Senast: Lionheart
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp