Fick ju barn i början på året och eftersom lillen hade kolik så gick många träningsplaner i stupen. Nu sen 2 månader tillbaka är vi igång igen. När jag skaffade mig honom var tanken att börja tävla i rally. Jag älskar att träna lydnad. Men har insett att han inte älskar det. Vet inte om det är hans personlighet eller bara mognaden som inte finns där ännu. (Han blir två år i januari). Kommer försöka testa på det igen i framtiden men just nu vill jag ha kul med honom. Så 2026 blir målet att ta doftprov i nosework. (Vilket han tycker är superkul). Han älskar att använda nosen så vi ska även gå ett testa på tillfälle i specialsök i januari.
Annars fortsätta med canicross och parkour i skogen. Att springa allt vad han kan och hoppa över hinder, balansera på stenar och stockar ute i skogen är bland det bästa han vet. Så känns som agility hade varit något för honom. Men hittar tyvärr ingen kurs i närheten av oss så vi får fortsätta i skogen helt enkelt som en kul grej!

Slutligen så är tanken att ensamhetsträna! Både jag och sambon jobbar hemifrån så han är aldrig ensam. Han får jämnt följa med på allt. Vi inser dock nu att det hade varit bra om han klarade runt timmen själv iallafall. Så det ska bli fokus också.
Annars fortsätta med canicross och parkour i skogen. Att springa allt vad han kan och hoppa över hinder, balansera på stenar och stockar ute i skogen är bland det bästa han vet. Så känns som agility hade varit något för honom. Men hittar tyvärr ingen kurs i närheten av oss så vi får fortsätta i skogen helt enkelt som en kul grej!
Slutligen så är tanken att ensamhetsträna! Både jag och sambon jobbar hemifrån så han är aldrig ensam. Han får jämnt följa med på allt. Vi inser dock nu att det hade varit bra om han klarade runt timmen själv iallafall. Så det ska bli fokus också.