Måla fondvägg... Heter det så?

M

Morpan

Tänkte fixa om lite i vardagsrummet genom köpa ny tvbänk, bokhylla och vardagsrumsbord. Och då kom jag på idén med fondvägg (om det nu heter så) Tror vi haft några trådar om det tidigare men då var det inte intressant :angel:

I allafall så har jag kritvit strukturtapet och skulle vilja måla ena väggen i en mörkbrun nyans.

Kan man göra det? Och spelar det någon roll vilken vägg man väljer? Misstänker att det påverkar rummets storlek (synvilla) :confused: eller har jag missförstått?

Något jag bör tänka på?

Ni som har fondväggar visa gärna inspirationsbilder :bump:
 
Sv: Måla fondvägg... Heter det så?

Såhär ser vår fondvägg ut:

BildH1491.jpg


Tre vita väggar och en svart.

Jag upplever rummet som större och att det fick mer liv i sig :)

Men klart du kan måla en fondvägg :) Har du ett långsmalt rum kanske du inte ska välja kortsidan så att rummet blir ännu längre. Men annars är det nog bara att köra på.
 
Sv: Måla fondvägg... Heter det så?

Wow :bow: Det där var riktigt snyggt :love:

Japp, beslutet är fattat. Imorgon åker jag och köper färg :bump:
 

Liknande trådar

Hemmet Ska renovera ett mindre rum som ska bli kontor här hemma. Har rivit ner den gamla tapeten. Det första lagret alltså. Man kan på vissa...
Svar
8
· Visningar
4 236
Senast: Blomskan
·
Hemmet Håller på och gör om i sovrummet. Hade först tänkt måla ena väggen svart, vitt i övriga rummet. Tänkt hänga mitt westernträns, lite...
Svar
2
· Visningar
1 263
Senast: malllle
·
Hemmet Ja, nu har vi snart bott här i ett år och jag har fortfarande inte kommit till skott. Av ett par enkla anledningar: Har inte kunnat...
2
Svar
26
· Visningar
6 294
Senast: ika77
·
Hemmet Hej! Efter jag sett att många här på Hem & Hobby har mkt bra smak på inredning så tänkte jag passa på att rådfråga er ;) Det är...
Svar
11
· Visningar
1 953
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp