Måla linjer hur??

• Körning
  • Trådstartare Trådstartare Svanhild
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 428
S

Svanhild

Vill såååååå gärna ha de där snygga linjerna på vagnar vi renoverar. Fråga är hur tusan målade de så snygga raka linjer förr? Målade de på fri hand med nån specialpensel eller hade de nåt verktyg med nån pensel i de drog längs vagnarna på nåt sätt?

Sv: Måla linjer hur??

Först tränade man 1 mil sen var man mästare enligt uppgift .Redskapet var hårsläpa ,en smal pänsel med ca2tum hår som släpade ,också som jag läst . Idag kan man köpa en trissa som släpper färg de skall enligt uppgift vara bra .när du är mästare kom hit och linjera .

Sv: Måla linjer hur??

OJ:eek: Harkel... med andra ord målade de på fri hand!! Helt otroligt så duktiga de var!!

Själv får jag nog hitta på nån annan variant än att träna en mil... det kändes drygt:rofl:

Den där trissan... har du nån aning vart man kan få tag på sådan?

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
16 169
Senast: ildiko
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 438
Senast: Gunnar
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 272
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 436
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka