Jag har målat en hel del med Rustas färger, alltid blivit väldigt nöjd. Har just nu abstract green, koala och sand i min lägenhet 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Japp. Jag målade golvlisterna på vinden med deras mörkare gröna snickerifärg. Inget att klaga på där hellerVar i butik idag och hyllorna är tomma men de ska packa upp allt nästa vecka. Blir färgen sand i hall kök vardagsrum. Sen någon av de gröna i sovrummet har ej bestämt vilken grön de bli. Någon som vet om deras snickeri färg är ok? Tänkte måla in garderoberna i hallen även dem i sand.
Såg denna nu och med min rabatt så blir den billigare än rustas. För jag måste köpa så jäkla många burkar på rusta om jag ska ha 20 liter de säljer bara i 2,5 l storlek. Tycker fluggers hemsida är så rörig den färgen den fick fram kostade mer än denna. Men här fanns färgen jag vill ha. Ska kika på denna mer tack för tipsTror Lycke Reko är billigare än Rusta? Kan brytas i vilken kulör du vill.
Annars så tycker jag att Flügger är mycket färg för pengarna, jag har målat med deras Flutex Pro 7 och den var en dröm att jobba med. Superenkel, täcker jättebra, fin yta. Blir väldigt lite spill, den är så tjock. Skulle misstänka att Beckers Scotte-färger är likadana (alltså färgerna som yrkesverksamma köper).
Så är det väl med färg, beroende på kulör och nyans, att de ser olika ut beroende på ljus och vad som finns runtomkring?Jag upplevde också färgen vara lite skiftande? Den gammelrosa såg grå ut i vissa ljus o ibland tillmed brun ut....
Jag har numera köpt väggfärg från Klint där färgerna är mer klara, upplever jag.
Så är det väl med färg, beroende på kulör och nyans, att de ser olika ut beroende på ljus och vad som finns runtomkring?
Jag har t.ex. en grön färg (inte Rustas) på någon sak i köket, och där funkar den bra. Men i ett annat rum målade jag ramen till en spegel i samma färg - och där ser färgen mycket mer blå ut. I det rummet har jag nu målat gröna väggar, och färgen jag tycker passade där hade nog mer gult i sig än vad som är vanligt (tillräckligt mycket gult i det gröna för att det var svårt att hitta någon tapet med en grön nyans som passade, till fondvägg) - Beckers Ängsgräs 933. När jag kollar nyansen på datorn hade jag inte kunnat tänka mig att det skulle passa, men jag tycker att det i verkligheten blev bra - utifrån ljuset och möbler etc i det rummet.
Jag har upplevt samma som @NepentheSå är det väl med färg, beroende på kulör och nyans, att de ser olika ut beroende på ljus och vad som finns runtomkring?
Jag har t.ex. en grön färg (inte Rustas) på någon sak i köket, och där funkar den bra. Men i ett annat rum målade jag ramen till en spegel i samma färg - och där ser färgen mycket mer blå ut. I det rummet har jag nu målat gröna väggar, och färgen jag tycker passade där hade nog mer gult i sig än vad som är vanligt (tillräckligt mycket gult i det gröna för att det var svårt att hitta någon tapet med en grön nyans som passade, till fondvägg) - Beckers Ängsgräs 933. När jag kollar nyansen på datorn hade jag inte kunnat tänka mig att det skulle passa, men jag tycker att det i verkligheten blev bra - utifrån ljuset och möbler etc i det rummet.
Vilken mörkgröna?Jag har mörkgrönt från Rusta i vardagsrummet och är väldigt nöjd. Dock måste min absoluta favorit vara färg från New Walls i Tyskland. Billig, snabb frakt och framförallt intressanta färger! Matsal/kök har jag målat i Warm Wasabi och mitt bibliotek/kontor är målat med Happy Honey.
Ska köpa tapeter där någon dag också men det är ännu svårare att välja bland![]()
Man väljer några nyanser man gillar och så provmålar man på en större yta i det rum man ska måla. Då får man ett bra hum om hur färgen ter sig i just det rummet.Blir nog färg från flugger endå då jag fått 50 % rabatt där på allt, min bästa väns mamma är chef i en butik. Men så jäkla svårt med färger då de ser så olika ut i olika ljus. Vill ha beige i vardagsrum å hall men vill inte de ska bli gult. Mycket ljusinsläpp i vardagsrum å inget i hallen. Liksom
Blir nog färg från flugger endå då jag fått 50 % rabatt där på allt, min bästa väns mamma är chef i en butik. Men så jäkla svårt med färger då de ser så olika ut i olika ljus. Vill ha beige i vardagsrum å hall men vill inte de ska bli gult. Mycket ljusinsläpp i vardagsrum å inget i hallen. Liksom
Park green, den matta. Den blir jättesnygg tillsammans med vita lister som jag äntligen målat klart.Vilken mörkgröna?
Som redan nämnts - köp provburkar i flera nyanser och provmåla. Oavsett vilken nyans du köper kan du vara tämligen säker på att den inte kommer se likadan hemma hos dig som i butik eller på webben.Blir nog färg från flugger endå då jag fått 50 % rabatt där på allt, min bästa väns mamma är chef i en butik. Men så jäkla svårt med färger då de ser så olika ut i olika ljus. Vill ha beige i vardagsrum å hall men vill inte de ska bli gult. Mycket ljusinsläpp i vardagsrum å inget i hallen. Liksom
Märkligt. Det där känner jag verkligen inte alls igen. Men jag kanske är en av de lyckligt lottade som är såpass obrydd att jag kan spara tusenlappar på att använda Rustas färgOm man inte har inställningen att det får bli lite vad som helst — och då menar jag vad som helst — skulle jag inte köpa deras färg.