Måla över vattenskada

Jag skulle bytt den väggen,man ser ju inte vad som är på baksidan av den,samma sak i taket,kan vara hur äckligt o mögligt som helst.
Och det är dumt att fuska i sitt eget hus som man ska bo i.

Den är i gjuten betong, så byta ut den blir besvärligt
 
Jag tänker att det ändå alltid är viktigt att göra saker ordentligt med tanke på man kanske vill sälja någon gång.
 
Taket är inte skadat mer än tapeten. Allt är torrt och går att borsta bort utan ansträngning. Jag är som sagt inte orolig. Det såg värre ut på bild än i verkligheten. Själva läckan är åtgärdad för flera år sen.
 
Fast ruttet virke lär inte vara hårt, vilket taket är.

Och visst kan det vara mögel. Men då är jag mer orolig för radon, vilket jag vet finns i huset.
Oj, vet du hur farligt mögel kan vara? Du kan ju inte veta hur stommen i taket känns utan att riva lite. Du möste ju se hur taket ser ut inuti så att säga.

Jag hade definitivt anlitat proffa I det här läget.

Sen hoppas jag att huset var billigt om ni dessutom har radon.
 

Liknande trådar

Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
866
Senast: Bison
·
Anläggning Jag behöver hjälp känner jag. Har varit i min lokala färghandel och försökt köpa färg till stallet men får olika svar av personalen. Jag...
Svar
9
· Visningar
591
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
673
Hemmet Jag har bott i mitt hus i snart 10 år. När jag flyttade in var barnen 1 och 4, så det har slitits rätt bra på ytskiktet. Det är öppen...
Svar
5
· Visningar
663
Senast: nyttnick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp