Måla om sadelkammare!

T

Tican

Eller ok, inte bara måla om. Totalrenovera är bättre ord. Vår sadelkammare ser verkligen katastrofal ut, och det behövs verkligen göras nåt åt den! Skulle nån kunna tipsa mig om hur man kan göra/hur ni gjort med följande saker, vore det verkligen tacksamt!

- Den har kalkade väggar, men kalket har börjat flaga och se missfärgat ut. Bakom är det nån slags cement/betongvägg (mao svår att borra i). Helst skulle jag vilja sätta upp gipsskivor och sen måla dom. Blir det jättekrångligt? Hur gör man?

- Hela sadelkammaren jättedammig hur man än gör, eftersom taket är gammalt och inte håller tätt, och ovanför är den sunkiga delen av höskullen. Med andra ord singlar det hela tiden ner decennier gammalt höboss och ugglespyor över mina sadlar. :eek: Alltså behövs ett nytt innertak, om så bara för att hålla dammet borta. Hur gör man?

- Dessutom står ett stort, fult el-/värmeskåp (nånting sånt, det är iaf en kvadratmeter i botten och sen två meter högt, och tydligen är det för viktigt för att slängas ut), som det flyttar in äckliga djur under hela tiden, plus att det förfular väldigt. Hur kan man dölja det och hålla skalbaggsodlingen under borta?

Hjääälp! :p

Sv: Måla om sadelkammare!

det där skåpet kanske går att måla om?
sätt fast sånna där klisterhäftskrokar (som en del har i sina badrum..) och så kan du hänga upp t.ex. putsduk för lädergrejerna och sånt där

Det är ju möjligt. Frågan är bara om det blir fint? Det är så stort och blaffigt, om det är målat kanske det ser ännu värre ut? :crazy: Fast ja, det där med krokar är smart!

Jag tror du skall ta ut någon byggkunnig. Om det är fuk i cementväggarna kan du inte sätta skivor eller träreglar mot dem för då kommer de att mögla på sikt. Det finns något som heter silikatfärg som man kan måla på cement med. Kanske kan det vara något. Men kolla det med kunnig person som helst sett väggen. Den stora värmeskåpet kanske du kan måla eller bygga väggar runt. Om du skall fixa taket nedifrån eller uppifrån tycker jag också du skall kolla med ett proffs. Lycka till.

Väggarna och innertaket har jag samma problem med som dej.. eller ja jag ahr helgjutet tak oxå..*suck* med en stor lucka i.

Tanken är iaf att regla och isolera och sen ta spånskiva en rätt tjock modell och sen spackla och måla. Spånskivan tåler en hel del och blir något lättare att sätta upp grejjer i..

Hur gör ni då för att få upp spånskivor/isolering på väggen? Det blir ju ett helvete att borra. :crazy:

Skåne: Ah, bra idé! Bara det inte är brandfarligt eller nåt? men det borde det nog inte vara.

Liknande trådar

Hemmet Hej. Vi håller på och totalrenoverat vårat lilla minihus, gammalt sådant från 30talet. Har slagit ut lite väggar och haft oss (inte...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka