Mallorca oktober - november?

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 1 820

Bukefalos 30 år!

@Görel jag tycker din idé med Mallorca är jättebra utefter dina önskemål. Även Malaga kan vara en idé. Dit går direktflyg och det är en stad med mycket historia, känsla och hav :)

Hoppas det är ok om jag hoppar in i tråden @Görel

Jag hade med gärna åkt till Mallorca, helst runt min födelsedag då jag fyller 40 i år den 12 november. Jag är ute efter ungefär samma som du MEN jag vill kunna bada i havet.. är det rimligt alls? jag behöver inte ha jättevarmt i vattnet för att överleva men eftersom jag gillar att snorkla så hade det varit bra om det va rimligt. Någon som vet?

Hoppas det är ok om jag hoppar in i tråden @Görel

Jag hade med gärna åkt till Mallorca, helst runt min födelsedag då jag fyller 40 i år den 12 november. Jag är ute efter ungefär samma som du MEN jag vill kunna bada i havet.. är det rimligt alls? jag behöver inte ha jättevarmt i vattnet för att överleva men eftersom jag gillar att snorkla så hade det varit bra om det va rimligt. Någon som vet?
Har badat i havet i södra Spanien i början på november.

Jag blev också sugen på mallorca i oktober… Har inte varit där sen 1994, men då åkte vi i augusti och det var galet varmt.

Kommer få nöja mig med budgetvarianten dvs åka en dag till Skara. :meh:

Norwegian flyger under hösten direkt till Egypten, både Hurghada och Sharm el-Sheikh. Inte södra Europa, men uppfyller för övrigt dina krav. Sen kan Egypten upplevas som rörigt och smutsigt men det finns lugn och skönhet också.

Jag åker ofta till Dahab, en timmes bilfärd från Sharm och sen framme. Liten stad, man kan gå långt på stranden, många caféer, utfärder finns det stort utbud av. Vegetarisk mat är inget problem, veganskt kan vara svårare. Jag drar iväg 27 oktober och det ska bli så skönt att flyga direkt för första gången på mer än tio år.

Norwegian flyger under hösten direkt till Egypten, både Hurghada och Sharm el-Sheikh. Inte södra Europa, men uppfyller för övrigt dina krav. Sen kan Egypten upplevas som rörigt och smutsigt men det finns lugn och skönhet också.

Jag åker ofta till Dahab, en timmes bilfärd från Sharm och sen framme. Liten stad, man kan gå långt på stranden, många caféer, utfärder finns det stort utbud av. Vegetarisk mat är inget problem, veganskt kan vara svårare. Jag drar iväg 27 oktober och det ska bli så skönt att flyga direkt för första gången på mer än tio år.
Jag var i Hurghada i våras. Det var trevligt och jag var i Konungarnas dal. Ska jag återvända till Egypten blir det en Nilkryssning.

Liknande trådar

• Hjälp mig att planera min semester!
  • Vart ska vi åka?
  • Prag
  • Gotland i sommar vad har ni för tips?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat