För att överleva vintern behöver jag tanka lite mer sol och värme när eländet börjar här, därför letar jag efter något ställe i södra Europa dit jag kan åka några dagar sista veckan i oktober eller den första i november. Jag vill ha sol, 20-25 grader och titta på vatten. Har inga behov av att bada om det inte är i en pool. Däremot sitter jag gärna på en uteservering och tittar på havet eller tar en promenad längst med stranden.
Jag har börjat titta på Mallorca och hittat trevliga hotell nära huvudstaden, då jag gillar städer. Men jag tar tacksamt emot tips om både ställen och bo på och saker att göra. Jag gillar inte att vandra i terräng men tar gärna en busstur runt ön eller någon båttur. Vad gäller mat så är jag vegetarian.
Eller har någon förslag på ett bättre ställe att åka till?
Jag har börjat titta på Mallorca och hittat trevliga hotell nära huvudstaden, då jag gillar städer. Men jag tar tacksamt emot tips om både ställen och bo på och saker att göra. Jag gillar inte att vandra i terräng men tar gärna en busstur runt ön eller någon båttur. Vad gäller mat så är jag vegetarian.
Eller har någon förslag på ett bättre ställe att åka till?