Lupin
Trådstartare
Hur fungerar det? Jag har precis blivit mamma igen, lillsonen är två veckor gammal och maken är hemma på sina 10 pappadagar och börjar jobba igen på tisdag 2/6. Nu har storebror, 3 år, fått vattenkoppor! Maken har egen firma och kan inte vara hemma fler dagar, de har ett jättestort internationellt projekt med ganska kort deadline som måste ros i land. Storebror måste såklart vara hemma från förskolan och det tar väl minst ett par, tre veckor innan han kan gå tillbaka?
Kan jag ta ut VAB för storebror under tiden, eller måste jag ta ut mammadagar med lillebror istället? Naturligtvis kan jag inte ta ut både VAB för storebror och fp för lillebror samtidigt, men jag vill ju inte slösa bort mammadagar för att ta hand om ett sjukt syskon heller. Så, går det att VAB:a storebror som har vattenkoppor och spara mammadagarna under tiden?
Kan jag ta ut VAB för storebror under tiden, eller måste jag ta ut mammadagar med lillebror istället? Naturligtvis kan jag inte ta ut både VAB för storebror och fp för lillebror samtidigt, men jag vill ju inte slösa bort mammadagar för att ta hand om ett sjukt syskon heller. Så, går det att VAB:a storebror som har vattenkoppor och spara mammadagarna under tiden?