Man cave (spinoff på tråden om tekniktolerans)

Oj tack! Vi känner oss mest som knasiga familjen som inte har ett "vuxet" vardagsrum :angel: Men det är ju vi som lever här och ska trivas så vi skiter i att ha ett finrum med soffor som ingen skulle använda
Vem vill vara "vuxen" och backa bandet till 1800-talet där "salen" bara värmdes upp och användes till jul och begravningar? Finrum blir ju bara dammsamlande förvaringsutrymmen för foton och prydnadssaker som inte gör någon lycklig, minst lycklig blir den som ska damma eländet. Hus ska användas och själv stör jag mig inte det minsta om jag får kryssa mellan klädhögarna i hallen och kliva över hunden när jag kommer nånstans, eller servera mig själv kaffe i köket, maka på en klädhög i soffan och trycka ner mig mellan klädhögen och hundarna. :D
 
Ordet ”man cave” ger mig påslag. Fy.
Vi har definitivt ingen man cave. Men vi bor 2 personer i en 3a och ett rum huserar sambons gamingdator av praktiska skäl. Det är funktionellt för oss båda att kunna stänga dörren när jag tittar på film eller serier (med hemmabioljudet på hög volym) och han spelar.

Brukar skämtsamt säga att gamingdatorn har ett eget rum.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 356
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp